philips wekkerradio 22RS274 schema gezocht (Gezocht)

door ruudtx @, Utrecht, 22-11-2011, 19:29 (4557 dagen geleden) @ TransistorTube

Ik kijk uit op de toren van Lopik,
staat nog steeds recht overeind, mankeert verder weinig aan.
In Utrecht, hemelsbreed 10 km van Ij-stein, prima ontvangst van alle beschikbare zenders, maar op goedkope ontvangers minder.
Intrekken van de antenne helpt vaak goed, de ontvanger front end krijgt te veel signaal.
Smilde is nog niet gereapareerd, dus de ontvangst in het Noorden zal nog niet goed zijn.
Ik weet niet waar er en hoe er naar de Kenwood wordt geluisterd, eigen buitenantenne? Binnen antenne geeft lang niet altijd goede stereo ontvangst, wat vooral merkbaar is op radio 4. Is er geen kabel radio? Slecht aansluiten op kabel laat etherzenders door = problemen.
Is de ontvangst op alle zenders slecht?
De ontvangst was niet 45 jaar goed, in het begin waren de ontvangers ongevoelig, de zenders zwakker.
Lange tijd waren er maar 3 of 4 zenders te ontvangen op FM nu is er eindelijk alternatief voor Hilversum, maar dat betekent meer drukte.
De piraten geven in het NO van het land ook de nodige problemen, onder meer op Radio 4.

De vroegere wekker FM radios waren relatief redelijk primatief, ook al waren ze misschien wat duurder. Oudere transistor FM ontvangers, ook de wat duurdere zullen eveneens nu problemen ondervinden.
En ach, in de parkeergarage hoor ik ook niets meer.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum