Voeding defect 230 -11,8 volt DC (Algemeen)

door Onno-I @, 16-12-2024, 08:31 (11 dagen geleden) @ Forumbeheer
Gewijzigd door Onno-I, 16-12-2024, 08:41

De meeste LED-lampjes voor 12V hebben wel een gelijkrichter en werken wel op 12 V wisselspanning. Je hebt dan wel kans dat die gelijkrichter heet wordt op de HF spanning uit deze adapter.
Ook zal deze adapter een sterke 100hz rimpel geven omdat hij geen bufferelco heeft. Dat geeft met LED-lampen een hinderlijk stroboscoopeffect.
Kortom je hebt voor LED-lampen een nieuwe adapter nodig.
Als je een LED-adapter koopt, let wel op dat je het vermogen ruim kiest.
Het thermisch ontwerp is meestal belabberd en ze gaan soms al na een jaar stuk door een te hoge werktemperatuur voor de halfgeleiders en de elco’s.

Een onbetrouwbare verkoper die onder zijn garantieverplichting uit wilde, schreef me ooit dat “professionals weten dat de adapter 2x zo veel vermogen moet hebben als erop staat”.
Juridisch antwoord: ik ben consument en heb recht op consumentenbescherming. Het staat niet op je website en ik mag er dus van uitgaan dat het product geschikt is voor het vermogen waarvoor je het verkoopt.
Professioneel antwoord: ik ben electronicus en ik begrijp hoe deze apparaten werken. Uit je woorden blijkt dat deze adapters niet aan de specificaties voldoen voor gebruik op lange termijn. Dus ze zijn niet goed.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks