Philips 22 AH 994 (met 22 GC 037) - Overblijvende vraagjes... (Toestel of techniek)

door Klingsor, 26-02-2012, 21:12 (4464 dagen geleden) @ Klingsor
Gewijzigd door Klingsor, 26-02-2012, 21:17

Alvast bedankt voor jullie snelle en goede antwoorden en alle hulp!
Ik maak even een nieuw vragenlijstje van wat nog overblijft om het ergens wat duidelijk te houden...

3)
Als je aan de knopjes draait, bijna aan alle knopjes, dan hoor je gekraak in de luidsprekers. Eens die goed staan, geen enkel probleem meer.
Slijtage op de potentiometers?
Contactspray of afblijven?

5)
Ik heb gezien dat de naald van de platenspeler (400 II) lichtjes scheef staat.
Ik hoor wel niks abnormaals. Moet die toch vervangen worden of ik daar rustig mee door?

6)
Het moet mogelijk zijn om er een goede hifi CD-speler bij te zoeken en die via een (rood-wit 2RCA -> DIN 5pin) kabel aan te sluiten op de "aansluiting externe recorder" van de Philips 22 AH 994 om zo diens versterker te kunnen gebruiken.
Na wat zoeken kom ik op Google inderdaad zo'n kabel tegen. (Lijkt wel niet zo courant.)
Klopt dit en zal die combinatie dan inderdaad werken qua technische vereisten?

7)
Gisteravond vastgesteld dat de platenspeler, wanneer de plaat ten einde is, de leesarm opheft en dan zichzelf met een hevige klik uitschakelt naar de 'off'-stand. Hij blijft evenwel boven de plaat hangen, komt dus niet terug naar de beginstand naast de plaat, en dat vind ik toch wat raar. Bij platenspelers die ik ken is dat altijd wel het geval...
Is het mechanisme kapot, is er een snaar te vervangen, of is dat toch zo bij dit toestel (of dus bij de Philips 22 GC 037, die dezelfde platenspeler blijkt)?


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum