HP Laserjet4 (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 21-03-2012, 00:37 (4428 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maurice, 21-03-2012, 00:51

Henk,

Kijk ook eens op
www.fixyourownprinter.com
zit een heel forum aan vast met zo te zien experts aanwezig.

Dat is de docu van de HP4-5 enz?
453 pagina's?
Stond onder mijn HP5 directory.

Er staat pag 118,
Photosensors:
Deze worden gemonitored door de DC-controler, deze is verantwoordelijk voor detectie, the presence of papier, motion, en timing.

Vervolgens,
The paper control PCA, Lower Cassette Assambly, and the envolope Feeder communicate with the DC controler through serial data lines.
Condition of the printer engine photosensors PS2,PS4,PS5 the optional lower cassette PS6, and the envolope feeder PS7 is encoded into digital logic stream and read by the DC controler on line SLI.

Papercontrol pCA = J603-> is de
PS6 optional lower cassette paperout sensor -detects the presence of paper in the 500-sheet feeder

DC controler J208

Begrijp ik uit je verhaal dat la1 het wel doet, en de envolop ook als ook dubbelzijdig printen?

Je ziet op het plaatje pag 358 dat papier van de onderste bak ook via de holding tray loop, de voorste 2 rollers.
Kan zijn dat daar wat mis gaat, cq wat stroever loopt en daardoor wat trager.

Terwijl ik dat schrijf kan het zijn dat geheel dus wat trager draait.
Doe hier en daar eens een drup olie.

Heb ook wel eens gehad dat ondanks alles nazien er toch ergens een papiersnipper zat wat de zaak verveelde.

Kan nog zijn dat een andere sensor, bv van la 1 slecht is en de boel in de war stuurt.

probeer alle functies
-la1
- envolop
-dubbelzijdig
- dan la2

dan kun je uitsluiten wel nu probeemgever precies kan zijn.

Anders eens een total reset geven.

Kan het verder niet nazien, mijn HP5N heeft niet de 2e la, wel de Duplexer.

Desnoods eens lokaliseren wie mijn HP4 heeft en evt tijdelijk de bak swappen.

ERROR CODES
www.advancedlaser-hp-error-codes.com
Staat bij code 11 bv dat het ook de Tray-Size sensing or configuration kan zijn.
specifiek voor de 4L printers kan het ook nog betekenen dat de DC-controler PCAdefect is of PS2 (de paperout flag sensor)

Als laatste controleer of niet toch iets mis is met die la zelf, zit daar niet iets wat sensed of die la goed zit.
Probeer te achterhalen wanneer en hoe het allemaal begonnen is.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum