Philips VR948/02 SVHS - Vervolg Reparatie en EPROM /02M test. (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 22-09-2026, 20:07 (15 uur en 41 minuten geleden) @ Maurice

Nog maar even over de VR948/02.

Ik had wat problemen, ook weer met de lift/inrijgtandwielen. Ik had nog een reserveset dus aan begonnen. Tja, hoe zat het ook alweer allemaal. Heeft wat tijd ingezeten maar ik had er geen haast mee. Ondertussen alles mechanisch weer in orde en klein TV“tje met scart aangesloten.
Beeld is ook weer o.k.

Dus was de tijd gekomen om de inmiddels klaarliggende EPROM met inhoud van Maurice zijn /02M EPROM te proberen.
Deze software werkt zonder problemen op de /02, enige verschil dat ik kan ontdekken dat er de functie MODUL ON en MODUL OFF extra inzit, toggelen door EJECT en PLAY toets (beide op de VCR) tegelijk meer dan 5 seconden ingedrukt te houden.

Echter, de ingebouwde module in de VR948/02 bevat GEEN modulator dus het heeft ook verder geen zin de extra benodigde onderdelen (twee transistoren, een 7MHz filter en nog wat los grut) in te bouwen, gemoduleerd videosignaal gaat er niet uitkomen.

Ik had gehoopt zo'n mooi plaatje te krijgen als op jouw foto, maar daar blijkt bij nader inzien een groot deel van het beeld ingenomen te worden door een screen menu overlay van jouw TV...

[image]

Beide softwareversies geven exact hetzelfde colorbar scherm als je vanuit standby op de knop "INSTALL" op de VCR drukt. Ook de te kiezen talen zijn gelijk, Duits, Frans, Italiaans en Nederlands. Deze versies kennen de Engelse taal vreemdgenoeg niet.

Was toch leuk om de /02M software even te proberen :-)

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks