Wereldontvanger Philips 29RL567-00B (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-07-2012, 13:47 (4617 dagen geleden) @ Gidi Verheijen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-07-2012, 14:40

Beste Gidi,

Ik bedoel de AT die in de groene omcirkeling zichtbaar is op onderstaande foto:
[image]

De bewijzen zijn grotendeels 'circumstantial' en ik zal ze hier proberen samen te vatten.

- De letters AT als fabrieksaanduiding trof ik voor het eerst aan op een BV...U toestelletje dat ik eens in handen had. Andere BV...-toestellen lijken die herkomst te bevestigen (helaas ontbreken verwijzingen in mijn administratie maar rm.org en websites van 1 of meer Zuid-Afrikaanse verzamelaars zijn waarschijnlijke bronnen).

- De 29RL367 (zusje van dit model) op rm.org komt uit de collectie van een Zuid-Afrikaan en is met zijn toestemming door een andere Zuid-Afrikaan als model aangemaakt.

Over de getallen 01 t/m 41, 66, 70, 75, 90 etc. die voor een typenummer vanaf ongeveer midden jaren '60 voorkomen inplaats van de bekende landletter is nog heel veel niet duidelijk maar een belangrijke observatie is dat ze op minstens 2 andere plaatsen in de diverse Philipscoderingen terugkomen en dat in elk geval het gedeelte van 01 t/m 38 voorspelbaar logisch is opgebouwd en op landen slaat. Ik hoop hier binnenkort hard bewijs van te hebben (ik heb er een vraag naar specifieke documentatie over uitstaan).

- Aanwijzingen specifiek voor dit toestel: moet afkomstig zijn uit een tweetalig Engels/Nederlands land dat groot genoeg is voor een eigen Nationale Organisatie. Voor zover ik kan overzien is Zuid-Afrika het enige land dat aan die eis voldoet.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks