PLL Gestuurde AM Microzender met uitlezing (Toestel of techniek)
Beste lezers,
Zoals bekend heb ik de PLL Gestuurde AM Microzender ontworpen. Nu had ik bij het ontwerp al rekening gehouden met toekomstige uitbreidingen. Als "tussenprojectje" heb ik een digitale instelling en uitlezing gemaakt die op het zendertje kan worden aangesloten:
Ook het instellen van de frequentie wordt door het printje geregeld. Omdat de zender niet gemaakt is om snel van frequentie te wisselen, zijn de twee instelknopjes niet geplaatst om "on the fly" de frequentie te wijzigen, maar zitten ze enigszins verstopt aan de achterkant van het printje. Eenmaal ingesteld blijft de instelling bewaard in het geheugen van de display. De frequentie wordt om de beurt in kilohertz en en golflengte in meters weergegeven. het hart van de schakeling is een kleine microprocessor uit de PIC16-serie van Microchip. Deze processor bestuurt het LCD-display en zorgt tevens voor de juiste instelling van de "jumpers" voor de frequentie. Omdat de processor tevens intern EEPROM geheugen bezit, wordt de instelling van de frequentie daarin bewaard, ook als de hele zender is uitgeschakeld.
Bij belangstelling wil ik het schema wel plaatsten.
Otto
P.S. Het gaat hier om een experiment. Er worden geen printjes voor de verkoop van gemaakt. Ieder die ook zoiets wil bouwen moet dus zelf met printplaten en/of experimenteerborden aan de slag.