onderdeel Philips scoop (Gezocht)
Ben op zoek naar HS unit oftewel cascade uit Philips scoop type PM 3264, deze cascade zal waarschijnlijk wel in meerdere types philips scoops zijn toegepast,het productnummer op de cascade is 4022 100 6178. Wie o wie kan me helpen ????
onderdeel Philips scoop
geef hun eens een mailtje
Hebben veel onderdelen en weet misschien waar vandaan te halen.
Liggen vast ergens op stock nieuw maar waar.
Anders en dat is een uitdaging, een cascade is een eenvoudig ding.
Met wat condensatoren en dioden is dat wel zelf te bouwen.
vraag is hoeveel spanning er wordt opgekrikt.
Dan is openen van de huidige cascade een oplossing dat uit te vinden.
Als je het netjes weet te doen is een vervanging in de oude behuizing helemaal mooi.
onderdeel Philips scoop -rep cascade
hoe krijg je die onderdelen zonder ze te beschadigen uit die hars?, heb getracht het spul met de cascade ingespannen in een bovenfrais het laag voor laag weg te halen, op een gegeven moment zie je dan aan de kleine ovaaltjes die verschijnen dat je de condensatoren aan het aftoppen bent.Het probleem is enkel dat de laatste condensator doorslaat naar massa, daar staat ook de hoogste spanning op t.o.v. massa. als ik de hele cascade loshangend aansluit werkt de scoop 100%, dus geen enkele diode of condensator is defect. het eronder leggen van plastic plaatjes haalt niets uit, de spanning slaat overal doorheen, zelfs naar de grafietlaag op de buitenkant van de cascade.
Dan is toch ergens in de hars een spoortje geslagen wat vervolgens door verbranding koolstof geworden is en dus geleid.
Doorslag zal tussen de onderdelen plaatsvinden en niet persé naar massa.
Kijk naar de link en bouw het geheel van binnen opnieuw op.
Is goed te doen en heel eenvoudig.
Let wel op dat geheel goed ruim wordt opgezet om doorslag naar een en ander te voorkomen.
zie geen mogelijkheid om de onderdelen onbeschadigt uit het bakje te krijgen, dus zoek verder naar een complete cascade.
Hallo Maurice,
na 3 uur zwoegen is het me toch gelukt het hele bakje netjes leeg te krijgen en ook de HS aansluiting er heel uit te krijgen. heb er met een bovenfrais een paar sleufjes tot de bodem ingefraist en daarna alles met een smalle scherpe houtbeitel uitgewipt. kost me wel een enorme blaar in de palm van m,n hand, maar heb alle vingers nog over. van de onderdelen is niets heel gebleven is nu dus zoeken naar de dioden en condensatoren en niet te vergeten goed isolerend materiaal om de zaak weer dicht te gieten. voor wie hier nog goede adviezen heeft graag bericht.
Jan,
Ik heb de benodigde onderdelen nieuw op voorraad (9x hoogspanningsdiode 9kV en 9x condensator 220pF-6kV).
Stuur maar even een mailtje.
Jac Janssen
Cascade gerepareerd met originele onderdelen van Jac Jansen,scoop werkt weer 100%, dank aan de leden voor de tips, voor een tientje was ik klaar.