Blaupunkt Diva (Gezocht)

door Bredero @, Vlaanderen, 28-11-2012, 20:11 (4467 dagen geleden)

Ik zoek de juiste snaar overbrenging van de variable condensator van een BLAUPUNKT Diva 93500. Ik heb de indruk dat er iets ontbreekt.Wie kan mij helpen ?[image][image]

Blaupunkt Diva

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-11-2012, 20:48 (4467 dagen geleden) @ Bredero

Neem aan dat je de knop voor de foto er vanaf hebt gehaald.

Achter de knop zie je de messing bus, daar moet het koor over heen.

Hoe,
wel zo
[image]

Blaupunkt Diva

door Bredero @, Vlaanderen, 28-11-2012, 21:00 (4467 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice, bedankt voor de info, maar mijn vraag heeft betrekking op de as van de condensator.Zoals op de foto te merken is, is mijn vraag of dit origineel is omdat ik een probleem heb om een nieuwe koord te leggen.Naar mijn mening is de as te kort (wat ik betwijfel) ofwel ontbreekt er een wieltje (op de as).

Blaupunkt Diva

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 29-11-2012, 09:29 (4466 dagen geleden) @ Bredero

Hallo wilfried,

Op de as hoort nog een kunststof wiel waar het koord overheen loopt en tevens aan vast zit: mogelijk is dit ooit afgebroken (het is tenslotte kunststof en oud) Je zou eigenlijk een goede foto van het binnenwerk moeten hebben: op radiomuseum.org staan wel foto's, maar niet van het deel dat je zoekt.... Mogelijk dat iemand die deze radio heeft je kan helpen? Vooral de diameter van het wiel is belangrijk!

Succes, Leo

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Blaupunkt Diva

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 29-11-2012, 09:35 (4466 dagen geleden) @ Bredero

Hallo Wilfried ..... zo ziet het er normaal uit:

[image]

Groeten .... Hugo Sneyers

Blaupunkt Diva

door Bredero @, Vlaanderen, 29-11-2012, 09:56 (4466 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Goede morgen aan iedereen, met de laatste info (foto) ben ik een hele stap verder. Het toestel heb ik in een bedenkelijke toestand aangeschaft, laat ons maar schrijven half afgebroken.Eindtrap vervangen + twee weerstanden, enz.Nu nog de koord. Ik heb het geluk om het ontbrekende stuk zoals aangegeven op de foto terug te vinden tussen de brokstukken :-).