Beste allemaal.
Ik ben op zoek naar een Commodore 64 waarvan het video (kastje-blikje) nog in orde is.
m.v.g.
Bert van der Vinden
Zeist
Commodore 64 onderdeel
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 11-01-2013, 11:51 (4429 dagen geleden) @ Bert
Beste Bert,
Daar zijn in mijn herinnering verschillende uitvoeringen van, die bij mijn weten opzich wel gelijk lopen met uitvoeringen van de C64. Het kan dus zijn dat je het model nauwkeuriger moet aangeven, of de pinout/afmetingen van het blikje.
Commodore 64 onderdeel
door Bert , Zeist, 11-01-2013, 13:35 (4429 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Hallo Maarten, Het kan zijn dat er verschillende uitvoeringen zijn dat weet ik niet. Het is de bedoeling om dat video-blikje weer te gebruiken en het uitgaand videosignaal aan te sluiten op de antenne ingang van een tv.
Voor zover ik weet staat op de ingang van dat video-blikje een TTL signaal dat gegenereerd wordt in de schakeling van de commodore en vandaar mijn vraag naar een C.64 waar ik vroeger veel mee heb gewerkt.
m.v.g. Bert
Zeist
Commodore 64 onderdeel
door kris
, Gent, België, 13-01-2013, 11:55 (4427 dagen geleden) @ Bert
even ter info,
het kleine blikje (modulator) van de commodore 64 is veel complexer dan je op het eerste zicht zou inschatten. Er zit met name een hele pal encoder ingestopt. Maw RGB in, PAL composite uit (met burst) en dat dan naar de RF modulator.
Das een hele krachttoer voor zo een klein doosje. Er werd dan ook gebruik gemaakt van een éénchip-encoder en dat was ver vooruit op zijn tijd.
groeten
Kris