videorecorder (Toestel of techniek)
door mhoogstra, 21-01-2013, 16:49 (4332 dagen geleden)
Ik heb een Erres type 2000 videorecorder. Ik wil oude banden bekijken. Werkt de recorder alleen met een oude TV ? Krijg op mijn huidige TV geen beeld of geluid. Video lijkt te werken, lampjes aan, band draait, alle inputs van TV geprobeert
videorecorder
door soundman2 , Wouw, 21-01-2013, 17:49 (4332 dagen geleden) @ mhoogstra
Gewijzigd door soundman2, 21-01-2013, 17:51
Ik heb een Erres type 2000 videorecorder. Ik wil oude banden bekijken. Werkt de recorder alleen met een oude TV ? Krijg op mijn huidige TV geen beeld of geluid. Video lijkt te werken, lampjes aan, band draait, alle inputs van TV geprobeerd
Je kunt doorgaans op twee manieren aansluiten.
Via de antenne, de tv moet dan meestal in de buurt van K36 afgestemd worden.
Philips (ERRES dus ook) was altijd wat eigenwijs en zo kan het zomaar gebeuren dat de modulator uitgezet kan zijn. De manual geeft daarover uitsluitsel.
Mogelijkheid twee, is de scartkabel. Je hoeft de TV dan niet af te stemmen. Normaal wordt via pin 8 van de scartplug het toestel omgeschakeld naar externe ingang. Als dat niet het geval is, moet je de TV handmatig op externe ingang zetten.
Lukt het dan nog niet, is er mogelijk een en ander defect
Soundman2
videorecorder
door mhoogstra, 21-01-2013, 19:22 (4332 dagen geleden) @ soundman2
Bedankt voor de snelle reactie. Via de scart heb ik geprobeert. Ik moet denk ik nu controleren of de verbinding via mijn UPC box loopt. Mijn huideige recorder werkt wel met dezelfde aansluiting. Niets ? dan manier 2.
Op de scart zit een schakel-schuif, misschien nheb ik die verplaatst ?
Hartelijk dank. Maarten
videorecorder
door soundman2 , Wouw, 21-01-2013, 21:46 (4332 dagen geleden) @ mhoogstra
Bedankt voor de snelle reactie. Via de scart heb ik geprobeert. Ik moet denk ik nu controleren of de verbinding via mijn UPC box loopt. Mijn huideige recorder werkt wel met dezelfde aansluiting. Niets ? dan manier 2.
Op de scart zit een schakel-schuif, misschien nheb ik die verplaatst ?
Hartelijk dank. Maarten
Een scart met een schakelschuif. Is dat een verloopstuk van scart naar tulpstekers?
Zoja dan maak je het jezelf moeilijk.
Het beste is een volbedrade kabel met aan weerskanten een scart-steker (met pennen). Waarschijnlijk heb je dan ook nog eens RGB naar RGB overdracht, hetgeen de kwaliteit van het beeld ten goede komt. Sluit de video eerst eens rechtstreeks aan op de TV. De UPC box komt later wel als je de zaak aan het werk hebt.
Dus beginnen met zo weinig mogelijk toeters en bellen, verloopstukken en al dat fraais wat nog meer voor veel geld aan de nietwetende consument gesleten wordt.
Soundman2
videorecorder
door mhoogstra, 25-01-2013, 13:24 (4328 dagen geleden) @ soundman2
Oke alles gesloopt en de video 1 op 1 aangeslloten op de TV en HET werkt.
Ik kijk nog wel naar een bibberend beld, koppen schoonmaken, laten draaien komt nu wel goed.
Heel erg bedankt
videorecorder
door Maurice , Dordrecht, 22-01-2013, 00:39 (4332 dagen geleden) @ mhoogstra
Kan zijn dat de RF zender instelling van de recorder net tussen 2 zenders staat zodat de TV er keurig overheen loopt.
Optie de RF met een schroevendraaiertje een flinke slinger geven.
Grote kans dat deze nu beter staat en de TV opnieuw laten zoeken.
Tip zet de RF wel op TEST stand, voor de kans dat mogelijk er geen video uit de recorder komt.
Heb je testbeeld-wat strepen dus, dan over op de tape.
Let wel die tape kan leeg zijn, dropouts etc etc waardoor geen beeld.
Mogelijk de videokop vuil.
Laat anders ook ding even een poosje draaien zodat alles werkt.
Grote kans dat de Accu- helemaal dood-leeg is, dan kun je rare dingen krijgen.
De computer kan in de war raken.
Beste is deze accu te vervangen.
Lees net dat je scart hebt, dan inderdaad 1:1 kabel en aansluiten.
En als dat niet lukt , trek je alles uit die TV en enkel die video op EXT1 zodat je het snapt wat er moet gebeuren.
Pas als dat werkt ga je stappen maken en dubbele aansluitingen, scarts met schakelaars etc.
videorecorder
door Doeve , Borgercompagnie, 22-01-2013, 10:06 (4331 dagen geleden) @ Maurice
Er zijn schart verdelers in de handel die gewoon alles parallel zetten!
Technisch gezien gewoon een misdaad! Dus pas op!
Henk
videorecorder
door mhoogstra, 25-01-2013, 13:20 (4328 dagen geleden) @ Maurice
Prima info bedankt. Ik heb alles draaiende , dus geluid en beeld. Beeld nog wat schokkerig in de breedte. Probeer de koppen schoon te maken. Maar nogmaals bedankt.
videorecorder
door mhoogstra, 22-01-2013, 19:35 (4331 dagen geleden) @ mhoogstra
Wederom allen hartelijk dank voor de info. Ik ga nu de gegeven info proberen uit te voeren. "Helaas" moet ik melden redelijk a-technisch te zijn en op mijn 72e niet meer snel zal bijleren. Dus geduld ik meld als alles werkt. Vr gr Maarten
videorecorder
door mhoogstra, 25-01-2013, 13:29 (4328 dagen geleden) @ mhoogstra
Aan allen, bedankt. Na 1 op1 gezet te hebben, scart schakelaar op out, TV na zoeken op goede input gezet ( ext ) heb ik geluid en beeld. Beetje bibberig maar dat komt wel goed.
Nogmaals bedankt vr gr Maarten