Snaren voor Akai cassette rec. Hx-R5 (Gezocht)

door Piet42, 17-02-2013, 12:39 (4534 dagen geleden)

Hoi,

Ik heb hier nog een Akai cassette recorder type Hx-R5. Hoewel ik die nauwelijks gebruik staat hij gewoon standby onder de radio voor geval dat. Nu ben ik dat ding eens een onderhoudsbeurt aan het geven maar de kopomdraaing werkt niet goed. Die hapert soms dus ik denk dat de snaren niet meer je van het zijn.

Dus is mijn vraag waar kan ik hiervoor nog snaren kopen?

Snaren voor Akai cassette rec. Hx-R5

door Theos @, Rijsbergen, 17-02-2013, 14:42 (4534 dagen geleden) @ Piet42

Hallo Piet,

Ik heb nog een Akai HX-R5 staan. Bij mij draait hij alleen nog maar een kant op, de autoreverse werkt niet meer. Bij sommige cassettes heeft hij wat moeite, voor de rest werkend.

Mocht je hem willen hebben voor reservedelen, de HX-R5 is gratis op te halen in Rijsbergen (Bij Breda).

Groeten,

Theo Marijnissen

door Piet42, 17-02-2013, 20:36 (4534 dagen geleden) @ Theos

Hallo Theo,

Bedankt voor je aanbod. Maar dan heb je hetzelfde probleem als ik heb met de reverse. De kop draait dan niet helemaal om en blijft ergens hangen.Slappe snaar???? Beetje Siliconenspray op draaigedeelte van de kop wil soms wel helpen. Probeer maar als je de deksel van de cassette opening, gewoon naar boven schuiven bij dichte dekdsel, eraf haalt zie je de kop al dan niet 180gr. draaien bij afspelen naar links of rechts

Ik zal nog even over je aanbod nadenken. Tenslotte is Breda niet naast de deur van Hellendoorn. Hoor je nog.

door Gate42, 17-02-2013, 18:47 (4534 dagen geleden) @ Piet42

Hallo Piet,

Snaren in alle soorten en maten zijn o.a. te verkrijgen bij J. van Schaik consultancy:

http://www.jvanschaikconsultancy.nl/snaren.html

Ook al staat jouw Akai niet in de standaard lijst, toch kan hij de snaren vaak leveren.

Succes,

Harry.

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 17-02-2013, 21:39 (4534 dagen geleden) @ Piet42

Bij AST Electronica (www.astelectronica.nl) zijn nog diverse snaren verkrijgbaar.

Mvg, Huub P