Processor gezocht (Gezocht)

door Roger @, Stein (LB), 18-02-2013, 13:48 (4533 dagen geleden)

Beste Forum leden ik ben opzoek naar een kennis voor me naar een microprocessor voor een philips receiver 22AH799,Ik weet dat dit moeilijk gaat worden omdat deze processors niet meer gemaakt worden.maar het is het proberen waard, We hebben de receiver uiteraard getest een nog goed werkende processor die wat mijn zelfde receiver zit.

Het betreft processor type MK 14246N3870

of met de philips codering 482220980515
MK3870N/14246

Met vriendelijke Groet Roger

Processor gezocht

door Gate42, 18-02-2013, 14:42 (4533 dagen geleden) @ Roger

Beste Roger,

De 22AH799 is een heel mooi apparaat. Ik heb nog ergens een folder waar hij in staat. Heb 'm nog nooit van binnen kunnen bekijken.

Om terug te komen op jouw vraag:
Betreft het de processor, of het processor board?
Ik vraag dit omdat ik met een processor van een Philips CD304 ook een keer enorme problemen heb gehad. Na vervanging deed deze het nog steeds niet.
Na lang zoeken bleek dat de processor niet goed opstartte door een massaprobleem van de print en/of slechte ontkoppel condensatoren.

Dit ben ik later ook nog eens tegengekomen bij een versterker uit de Philips 900 serie. Ook deze heeft een processor voor de bediening aan board.

Groeten,

Harry

Processor gezocht

door Roger @, Stein (LB), 18-02-2013, 14:48 (4533 dagen geleden) @ Gate42

Beste Harry

Het betreft de Processor zelf ,De kennis van me heeft ook electronica ervaring en heeft in het verleden alle condensatoren vervangen.Daarom had hij naar de mijne gevraagd om zeker te weten dat het geen andere problemen waren.

Groetjes Roger

Processor gezocht

door Armand @, Belgiƫ, 18-02-2013, 15:02 (4533 dagen geleden) @ Roger
Gewijzigd door Armand, 18-02-2013, 15:03

Roger, je kunt hier eens informeren. Blijkbaar is hij daar voorradig.
Link is op verzoek van de eigenaar van de site verwijderd

Vriendelijke groeten, Armand

Processor gezocht

door soundman2 @, Wouw, 18-02-2013, 14:54 (4533 dagen geleden) @ Gate42
Gewijzigd door soundman2, 18-02-2013, 14:55

Beste Roger,

De 22AH799 is een heel mooi apparaat. Ik heb nog ergens een folder waar hij in staat. Heb 'm nog nooit van binnen kunnen bekijken.

Om terug te komen op jouw vraag:
Betreft het de processor, of het processor board?
Ik vraag dit omdat ik met een processor van een Philips CD304 ook een keer enorme problemen heb gehad. Na vervanging deed deze het nog steeds niet.
Na lang zoeken bleek dat de processor niet goed opstartte door een massaprobleem van de print en/of slechte ontkoppel condensatoren.

Dit ben ik later ook nog eens tegengekomen bij een versterker uit de Philips 900 serie. Ook deze heeft een processor voor de bediening aan board.

Groeten,

Harry

Roger en Harry
Als ik me goed herinner zit de digitalica goed ingepakt en vooral lekker warm. Is de voeding voor de uP nog OK en rimpelvrij?
Met een andere processor werkt het toestel kennelijk wel, maar resetingangen etc hebben vaak een triggerdrempel en die hoeft niet voor alle processors exact gelijk te zijn.
Heb je de verdachte processor ook getest in het goede apparaat?
uP's kunnen zeker defect raken, maar zeker in dit geval moet je alle mogelijkheden uitsluiten.
Dat van die cd-spelers , zeker de eerste generaties is bekend, De dubbelzijdige printen werden top en bottom verbonden door de brugdraden onder en boven te solderen, maar op de lasplaats. Daar werkte de verbinding zich los door krimp en uitzettingsverschijnselen. Later werden de brugdraadjes aan een zijde normaal en aan de componenten zijde in het midden gesoldeerd.

Soundman2

Processor gezocht

door Roger @, Stein (LB), 18-02-2013, 15:25 (4533 dagen geleden) @ soundman2

Beste Armand en Soundman2

Bedankt voor jullie berichtjes en de link.
Ik zal deze even naar mijn kennis doormailen dan kan hij verder met het apparaat aan de slag.

Groetjes Roger