Ik kreeg gisteren wat oude tapes : ik ben dan nieuwsgierig wat er opstaat dus mijn Akai even uit de schuur gehaald . De eerste band speelde smetteloos maar vanaf de tweede band ging het mis : ik heb nu " stippelijn muziek " halve seconde geluid 1 seconde niets . De koppen en geleiders schoongemaakt maar niets hielp . Ook mijn eigen banden doen dit nu .
Is er iemand in de buurt van Eindhoven die mijn Akai kan nazien voor een schappelijke prijs ?
MVG
Francis
Kontroleer eens of op de capstan as geen randje vuil zit. De band heeft de neiging om steeds het hoogste punt op te zoeken, waardoor de positie voor de koppen niet meer goed is. verder Moet de band enigszins strak gehouden worden. meestal gebeurt dat door de voorraadspoel gecontroleerd af te remmen. Dus dat laatste moet je ook controleren. Als er in de recorder een aandrukviltje zit , controleren of het nog goed veert en op de juiste plaats zit
Verder kan de o/w kop ingesleten zijn, vooral bij 4-spoorsrecorders heeft het randspoor dan een probleem als de band niet precies op de ingesleten plaats loopt.
Als in een recorder de bandgeleiding niet perfect schoon is, kan de band ongelijkmatig gerekt worden, waardoor hij gaat "flabberen" (Dat is een nieuw woord voor het kronkelend langs de kop lopen van een tape
)
Soundman2