De nieuwe Philetta (Toestel of techniek)
door Otto , Drenthe, 08-03-2013, 06:02 (4284 dagen geleden)
Gewijzigd door Otto, 08-03-2013, 06:06
Ik kreeg vandaag de e-mailreclame van Conrad, met daarin een DAB+ radio in klassiek Philetta-design. Ieder kan er het zijne van denken, maar curieus is het wel:
Aanvulling: Ik zie op de site ook nog een Dual DAB ontvanger staan in retrostijl:
De nieuwe Philetta
door lee, 08-03-2013, 06:56 (4284 dagen geleden) @ Otto
Gewijzigd door lee, 08-03-2013, 07:03
Verschrikkelijk !!
``Met de originele Philips radio komt de goed oude tijd weer terug.`` aldus Conrad.
gezien de omschreven specificatie`s heeft het helemaal niets met de goede oude tijd te maken.
Foute aanprijzing van artikel dus
Het bedrag van 179 € zou ik persoonlijk liever uitgeven aan een echte, waarschijnlijk krijg ik er 3 voor.
Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.
Lee
De nieuwe Philetta
door Paul van der Mast , Ulvenhout, 08-03-2013, 08:40 (4284 dagen geleden) @ Otto
Hallo Otto,
Die retrostijl begint mij ook meer en meer op te vallen. Hoewel het in onze kennersogen natuurlijk een doodzonde is, alsof je in een 2CV een elektromotor stopt, maar ik kijk er toch positief tegenaan. Want als mensen waardering krijgen voor die oude 'look' zijn ze ook makkelijker te verleiden om eens een echte, nog werkende oude radio in de huiskamer te plaatsen, desnoods alleen voor de sier. Dat vind ik winst en het is zeker beter dan dat er wéér een oud toestel de container in gaat omdat niemand het hebben wil. Het is me meermaals gelukt jonge mensen blij te maken met een echte Philetta-variant. Nu de andere types nog. Maar goed: ieder z'n mening hierover.
Groeten,
Paul van der Mast
Ulvenhout
De nieuwe Philetta
door GottfriedJulius, 08-03-2013, 09:23 (4284 dagen geleden) @ Otto
Nu nog even Veronica op de schaal en ik koop 'em........(hi)
Juul ( oud Veronica technicus)
De nieuwe Philetta
door francisgrey, 08-03-2013, 11:20 (4284 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Ja dat waren voorspellende woorden van Rob Out : met veronica verdwijnt ook een beetje de democratie in nederland ... dat spijt mij ... voor nederland : hij heeft gelijk gekregen wat de democratie betreft ....
De nieuwe Philetta
door Hans PA0H , Apeldoorn, 08-03-2013, 12:43 (4284 dagen geleden) @ Otto
Philips is Philips niet meer.
Mullard is Mullard niet meer.
Grundig is Grundig niet meer.
Groeten, Hans PA0H
De nieuwe Philetta
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 09-03-2013, 00:11 (4284 dagen geleden) @ Hans PA0H
Mullard was al heel lang Philips voordat Philips Philips niet meer was ;)
Grundig is nog wat een stapje verder in het proces, dat bestaat niet echt meer anders dan als labeltjesmerk (althans voor het gangbare bruingoed).
De nieuwe Philetta
door A. Ouwehand , Amersfoort, 08-03-2013, 16:03 (4284 dagen geleden) @ Otto
China-letta?
De nieuwe Philetta
door franc , Loosbroek, 08-03-2013, 17:34 (4284 dagen geleden) @ A. Ouwehand
Hoi Tony,
Lijkt mij wel.
Let op de afwerking van de Dual.
Die hebben ze echt niet van de oude toestellen afgekeken of met de ogen dicht.
Daarom vind ik het het spul ook prullaria.
Je ziet er de kwaliteit van de oudjes niet aan af.
Voor mij dus niet.
Dan liever zo'n jaren 70 kermis radiootje op batterijen.
Die dingen zijn ondanks alleen AM heel goed en zien er nog leuk uit.
Groet Frank
De nieuwe Philetta
door Paul Brouwer , Haarlem, 08-03-2013, 23:51 (4284 dagen geleden) @ Otto
Hallo Otto,
Om eerlijk te zijn, vind ik er geen bal aan. Een "Philetta" hoort in mijn beleving een bakelieten kast te hebben.
Verder zal het toestel best goed spelen maar vind ik het met € 179,-- behoorlijk geprijsd. Voor dat geld koop je makkelijk een echte Philetta.
Groeten,
Paul
--
De nieuwe Philetta
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 09-03-2013, 00:12 (4284 dagen geleden) @ Otto
In tegenstelling tot de Dual is de Philetta opzich wel een echte Philips, althans hij wordt gemaakt door een fabriek waar ook [s]pinda's verwerkt worden[/s] andere Philips-audioapparatuur gemaakt wordt.
De nieuwe Philetta
door snameroc , Etten Leur, 09-03-2013, 08:23 (4283 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Hier zit het probleem iedereen vind 179 euro te duur voor audio dus daarom kan een merk niet blijven bestaan terwijl verhoudingsgewijs de radios uit die tijd veel duurder waren tov het inkomen van toen.
Raar eigenlijk dat veel mensen voor een autoradio bij een nieuwe auto zonder blikken of blozen 500 euro of meer neertellen voor een radio en het thuis minder dan 100 euro mag kosten.
Mensen hebben boter op hun hoofd
De nieuwe Philetta
door lee, 10-03-2013, 07:30 (4282 dagen geleden) @ snameroc
179 € voor pure plastic namaak en dan boter op je hoofd ?
Dacht het niet !
Het probleem zit hem zeker in de prijs, die staat niet in verhouding tot..
Als ik 179 € wil neertellen is dat voor een echte oude radio die het geld waard is.
Waarom koopt iemand zo`n plastic prul ? Om dezelfde reden waarom men een poster koopt van een beroemd schilderij ?
Maar ieder het zijne hoor, vrijheid blijheid.
Ik hou het liever bij orgineel.
Lee
De nieuwe Philetta
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 10-03-2013, 14:01 (4282 dagen geleden) @ lee
Ik schat in dat de niet-designversies van dit toestel ook wel richting 150 euro lopen. Feitelijk betaal je misschien 30 euro voor de replica.
De nieuwe Philetta
door snameroc , Etten Leur, 10-03-2013, 20:29 (4282 dagen geleden) @ lee
Toch weet ik zeker zonder hem gehoord te hebben dat het geluid van de nieuwe veel beter is.
Zo goed klinken die am ul41 apparaten niet vindt ik, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar nog dagelijks naar luisteren.
Maar zoals je zegt ieder zijn mening.
De nieuwe Philetta
door Armand , België, 10-03-2013, 20:49 (4282 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Armand, 10-03-2013, 20:53
""Toch weet ik zeker zonder hem gehoord te hebben dat het geluid van de nieuwe veel beter is""
Klopt! Ik heb hem (type OR7200) enkele weken geleden kunnen beluisteren. Het geluid is subliem te noemen en is niet te vergelijken met de oude buizen Philetta.
Er bestaat ook een versie met M/L en FM : type OR7000.
Vriendelijke groeten, Armand
De nieuwe Philetta
door freddy vercruyce, 09-03-2013, 17:50 (4283 dagen geleden) @ Otto
Deze 'Philetta's ' staat reeds meer dan 6 maand te koop in de electro zaak te blankenberge.In volledig witte uitvoering.Voor 199 euro.Koop ik liever een originele voor, zal minder kosten en heb je nog wat.Het is wel een trend dat moderne audio zoals ook de draagbare radio terug in een retro kastje worden gestoken.Kastje al dan niet geslaagd.Elk zijn meug Groet Freddy
De nieuwe Philetta
door Tonmeister Henk † , Leeuwarden, 09-03-2013, 18:41 (4283 dagen geleden) @ Otto
Dan nog liever dit Wel erg banaal in mijn ogen maar qua kast een stuk beter te pruimen !! Groet , Henk
--
Nuntius Transmittendus !
De nieuwe Philetta
door kris , Gent, België, 09-03-2013, 23:41 (4283 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †
Als ik me niet vergis is het niet de eerste maal dat Philips een retro uitbrengt.
Ergens in 1985? was er reeds een retro model (kapelletje) Ook toen had Philips het lastig. Zou er een correlatie zijn (al dan niet zwak)?
groeten
Kris
De nieuwe Philetta
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 10-03-2013, 04:37 (4282 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-03-2013, 04:38
Ergens in 1985? was er reeds een retro model (kapelletje) Ook toen had Philips het lastig. Zou er een correlatie zijn (al dan niet zwak)?
Zo rond 1982 heeft men in Neuruppin (DDR) een serie replica's van de 634A laten produceren onder officieel Philipstypenummer 22RB634 dus in opdracht van Philips Nederland. Mogelijk om de 50ste verjaardag van dit model te vieren. Er is rond diezelfde tijd ook een soortgelijke serie in Hong Kong gefabriceerd, ik meen in opdracht van Philips UK.
De nieuwe Philetta
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 10-03-2013, 14:00 (4282 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Correctie: Het gaat zo te zien om de RB634, dus zonder 22 in het typenummer. Dan is niet duidelijk of hij uit de Nederlandse koker komt, maar dat hij hier verkocht is, is wel zeker.