Hallo,
Ik heb geprobeerd deze CDV speler weer aan de praat te krijgen en dat lukte aardig totdat ik het uitgebouwde loopwerk op de plavuizen vloer liet vallen. Ik denk dat het optische gedeelte van het loopwerk het niet overleefd heeft. Ik zoek nu een CDV185 speler, een loopwerk zou ook welkom zijn.
Ik ben benieuwd.
Groeten Willem
Ps. Ik meet alleen maar wat ruis waar het RE signaal zou moeten staan. Ondanks dit komt hij in de de test tot faze 3, wat inhoud dat hij een CD ziet en in focus is, de spindelmotor draait maar geen signaal te meten (volgens service doc)
(foto's geleend van internet)
CDV 185
door Huub P †
, Krommenie, 29-03-2013, 18:25 (4352 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Hallo Willem, als het loopwerk gelijk is aan die van de CDI220 heb ik hier nog een compleet werkend apparaat zonder bovendeksel staan.
Vriendelijke groet, Huub P
CDV 185
door Willem Roseboom , Amersfoort, 30-03-2013, 14:11 (4351 dagen geleden) @ Huub P †
Hallo Huub,
Bedankt voor je aanbod maar helaas lijkt het loopwerk er niet op, zie 2e foto.
Groeten Willem
--
Groeten,
Willem
CDV 185
door Maurice
, Dordrecht, 29-03-2013, 21:56 (4352 dagen geleden) @ Willem Roseboom
De truuk is uit te vinden welk type loopwerk het is.
Van daaruit zullen er legio modellen zijn waar betreffende loopwerk in gebruikt is.
Dus bekijk of je op het loopwerk zelf aanduidingen vindt wat wijst op het model.
CDV 185
door Willem Roseboom , Amersfoort, 30-03-2013, 14:10 (4351 dagen geleden) @ Maurice
Hoi Maurice,
Ik heb me rot gezocht naar een loopwerk wat hier op lijkt, zie 2e foto. Misschien dat jij het kan vinden maar ik niet. Bouwjaar is 1987.
Groeten Willem
--
Groeten,
Willem
CDV 185
door Maurice
, Dordrecht, 30-03-2013, 19:15 (4351 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Gewijzigd door Maurice, 30-03-2013, 19:23
Willem,
Maak dan eens wat foto's van dat loopwerk.
edit:
Is natuurlijk een CD Video speler - een vroege DVD speler.
Zo'n ding waar bv alleen foto-video's mee afgespeeld konden worden en dergelijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Video-cd
Fout
Is deze!!!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cd-video
EDIT:
Of een DVD ook echt werkt?=> werkt niet
CDV 185
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 30-03-2013, 19:19 (4351 dagen geleden) @ Maurice
Maak dan eens wat foto's van dat loopwerk.
edit:
Is natuurlijk een CD Video speler - een vroege DVD speler.
Zo'n ding waar bv alleen foto-video's mee afgespeeld konden worden en dergelijk.Of een DVD ook echt werkt?
Er zit geheid een stickertje op het loopwerk, kan eigenlijk niet missen bij Philips. Waar het zit is wel altijd even de vraag.
DVD heeft het ding niks mee te maken, zit gewoon een infrarode laser in bij mijn weten.
CDV 185
door Maurice
, Dordrecht, 30-03-2013, 19:26 (4351 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Een video-cd mag niet worden verward met een cd-video.
Ja las net dit
Een video-cd mag niet worden verward met een cd-video.
Hier , gezien ook logo, is het CD-Video.
....
Een andere naam voor laserdisk is cd-video, bedacht en ontwikkeld door Philips, en op 2 september 1987 op de markt gebracht. In tegenstelling tot de voorloper LaserVision wordt op cd-video het geluid digitaal opgeslagen. Het beeld is echter nog steeds analoog.
....
Opties:
Dus DVD-Loopwerken zijn niet te gebruiken,
Ook CD-loopwerken natuurlijk niet
Blijft mogelijk over de CD-I - loopwerken.
Wordt een lastige om hier een vervanger voor te vinden.
CDV 185
door Jac Janssen , Eindhoven, 30-03-2013, 19:38 (4351 dagen geleden) @ Maurice
Maurice,
We raken wat verder weg van de oorspronkelijk vraag van Willem, maar volgens mij was CD-i ook helemaal digitaal.
Ik vraag me af of het verschil tussen CDI- en CD-loopwerken wel zo groot is.
Jac
CDV 185
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 31-03-2013, 05:40 (4351 dagen geleden) @ Jac Janssen
In een CDI-speler zat gewoon een CD-loopwerk. Ik denk opzich ook dat de verschillen erg klein zijn, maar aangezien er geen swingarm-loopwerk is gebruikt en er ook nergens een sticker op schijnt te zitten, zou je bijna zeggen dat er toch iets mee aan de hand is. Misschien dat wat scherpe foto's van het loopwerk bij iemand een belletje doen rinkelen.
CDV 185
door Jac Janssen , Eindhoven, 31-03-2013, 07:25 (4351 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Hi Maarten,
Ik denk dat het geen Philips laser-unit is, maar ingekocht in Japan of zo.
Misschien dat wat duidelijkere foto's uitsluitsel kunnen geven.
De latere Philips CDV-spelers zijn ook niet door Philips gemaakt.
CDV475 en zo wel, maar LDP600 niet.
Misschien kan WIllem ook eens kijken of er niet ergens een miniscule printbreuk of draadbreuk is ontstaan.
Bij mijn CD753 was een flinterdun draadje van de actuator defect geraakt.
Ik heb eeb heel dun stukje draad aan de oorspronkelijke aanhechting gesoldeerd, en daaraan weer het afgebroken draadje van de actuator (CDM2).
Optisch geen 10 voor het soldeerwerk, maar ik was al heel blij dat het gelukt is. Alles is uiterst klein in werkelijkheid. Met het blote oog zijn de draadjes amper zichtbaar.
Deze constructie ziet er heel anders uit, maar een precies onderzoek kan nooit kwaad.
Jac
CDV 185
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 01-04-2013, 23:04 (4349 dagen geleden) @ Jac Janssen
Hoi Jac,
Klopt, ik heb hier een door Marantz gefabriceerde laserdiscpeler met Philipsmerkje erop staan. Aan de interieurfoto's van de CDV185 te zien is hij wel gewoon door Philips gefabriceerd, maar het loopwerk kan natuurlijk prima elders vandaan komen.
CDV 185
door Jac Janssen , Eindhoven, 30-03-2013, 14:16 (4351 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Stomme vraag misschien, maar staat er nergens op het loopwerk welk type het is?
Jac
CDV 185
door Willem Roseboom , Amersfoort, 30-03-2013, 14:56 (4351 dagen geleden) @ Jac Janssen
Hallo Jac,
Nee, ik zie er niets op staan. Hier nog 2 afbeeldingen uit de service doc.
Ik heb dit loopwerk nog niet in een ander apparaat gezien. Misschien iemand die het herkent?
Groeten Willem
CDV 185
door RAAF12
, contreien, 30-03-2013, 22:29 (4351 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Loopwerk VAM1204?
Te koop http://www.marktplaats.nl/z/audio-tv-en-foto/cd-spelers/philips.html?query=philips&categoryId...
CDV 185
door RAAF12
, contreien, 31-03-2013, 00:43 (4351 dagen geleden) @ RAAF12
Dat is de laserunit, grrr
CDV 185
door Willem Roseboom , Amersfoort, 01-04-2013, 22:35 (4349 dagen geleden) @ RAAF12
Hallo,
Sorry dat ik niet gereageert heb meer ik ben ziek. Hopelijk ben ik morgen opogeknapt en zal ik nog eens goed kijken naar het loopwerk en scherpe foto,s plaatsen.
Bedankt voor het meedenken
Groeten Willem
CDV 185
door Johan K , Dongen, 02-04-2013, 19:24 (4348 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Hallo Willem,
Ik heb als het goed is nog 2 van deze spelers staan; als je wil zal ik eens kijken wat er voor loopwerk in zit.
groeten Johan
CDV 185
door Willem Roseboom , Amersfoort, 02-04-2013, 22:22 (4348 dagen geleden) @ Johan K
Hallo Johan,
als je dat zou willen doen, heel erg graag,ik ben heel henieuwd.
Groeten,
Willem
CDV 185
door Johan K , Dongen, 04-04-2013, 19:13 (4346 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Hallo Willem,
Ik heb ze zojuist allebei open geschroefd. Helaas staat er bij geen van beide enig typenummer op het loopwerk. Ik heb ook de servicedoc nog gechecked, maar ook die vermeld niets over het gebruikte loopwerk. Ik heb dit loopwerk ook nooit eerder in een andere speler gezien. Voor zover ik weet gebruikt bijvoorbeeld een CDV475 een ander type loopwerk.
groeten Johan
CDV 185
door Willem Roseboom , Amersfoort, 06-04-2013, 11:41 (4345 dagen geleden) @ Johan K
Hallo Johan,
Jij kan dus ook al niets op het loopwerk vinden, helaas. Als ik weer wat opgeknapt ben zal ik wat foto's op het forum zetten. Mocht je een speler willen verkopen dan hou ik mij aanbevolen.
Tot zover iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten Willem