k12z toestel 22cs2401 (Toestel of techniek)

door hilko, 30-03-2013, 23:16 (4342 dagen geleden)

Hallo,

Ik ben Hilko Kuiper, 37 jaar oud en ik kom uit Oude Pekela. Ik lees hier al een behoorlijke tijd mee met de topics, maar ik heb nu toch de stoute schoenen aangetrokken en mezelf maar aangemeld.

Ik heb hier een k12z toestel staan die eigenlijk al sinds nieuwstaat in de familie is. Mijn grootouders hebben het destijds gekocht, en nadat het een aantal jaren bij mijn ouders op zolder heeft gestaan wil ik nu toch maar eens proberen het toestel te restaureren. Het gaat om het type 22cs2401.

Nadat ik hem helemaal had schoongemaakt, voornamelijk van binnen, heb ik er met de gloeilamp truc voor het eerst in jaren weer stroom op gezet en warempel er kwam sneeuw! Alleen er gaat nog iets niet goed met het zender zoeken. Ik heb een zelfgemaakte testbeeldgenerator(tje) aangesloten en ook die kan hij vinden, maar hij houdt het beeld maar even vast en zoekt dan vrolijk verder. Daarna geprobeerd met gewoon een vhs cassette af te spelen, maar met hetzelfde resultaat. Hij vindt de kanalen wel, maar ik kan ze niet vastzetten. Scherpstellen gebeurt wel heel goed, maar zodra hij daar mee klaar is is er gelijk weer sneeuw, en gaat het zenderzoeken gewoon verder. Ook verandert de gekleurde balk steeds van kleur tijdens het zoeken, net alsof hij op verschillende banden tegelijk aan het zoeken is.

Komt iemand dit probleem misschien bekend voor?

Groetjes,
Hilko

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks