Onbekende Philips voeding... (Toestel of techniek)

door Laurens48711, 07-05-2013, 19:47 (4314 dagen geleden)

Heren,

Kan iemand mij misschien meer vertellen over deze voedingen?

[image]

[image]

[image]

[image]

Ze komen uit een kringloop die een partij pro-audio had verkregen, maar hoe of wat is niet bekend, dus helaas ook de herkomst niet.

Het lijkt mij uit de tijd van de EL3501 tapedecks te zijn maar misschien is het een voeding voor meetapparatuur oid?

Ik ben benieuwd.

Onbekende Philips voeding...

door soundman2 @, Wouw, 07-05-2013, 20:20 (4314 dagen geleden) @ Laurens48711
Gewijzigd door soundman2, 07-05-2013, 20:21

Heren,

Kan iemand mij misschien meer vertellen over deze voedingen?

[image]

[image]

[image]

[image]

Ze komen uit een kringloop die een partij pro-audio had verkregen, maar hoe of wat is niet bekend, dus helaas ook de herkomst niet.

Het lijkt mij uit de tijd van de EL3501 tapedecks te zijn maar misschien is het een voeding voor meetapparatuur oid?

Ik ben benieuwd.

Het kunnen ook nog audioversterkers zijn. De kleine trafo zou dan de balans ingangstrafo voor de eindtrap met ASZ15 transistoren kunnen zijn.

Soundman2

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-05-2013, 22:04 (4314 dagen geleden) @ Laurens48711
Gewijzigd door Maarten Bakker, 07-05-2013, 22:16

Bouwjaar lijkt 1964 te zijn. De 12NC die met 3922 begint is iets ELA-achtigs, dus het hoort niet bij meetapparatuur (4022) maar bij het professionele A/V-gebeuren. Ik sluit me bij Henk aan dat het niet per definitie voedingen hoeven te zijn, maar het kan opzich wel.

Onbekende Philips voeding of versterker...

door Laurens48711, 08-05-2013, 04:05 (4313 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ah, alvast enorm bedankt voor de info.

Maar versterkers dus, helemaal niet aan gedacht. Ik zal eens kijken of ik ergens een keer tijd vind om de print los te halen, dan kan ik iig eens kijken hoe het eea aangesloten zit.

Er lopen wel twee afgeschermde kabeltjes bij de bundel, maar een daarvan loopt naar de grote trafo, en de ander weet ik zo niet.

Als ik vanavond na het werk nog puf heb zal ik er even naar kijken, anders wordt het een dezer dagen.

door Doeve @, Borgercompagnie, 08-05-2013, 10:58 (4313 dagen geleden) @ Laurens48711

Dag Laurens
Dan zal ik het beslissende antwoord maar geven.
Ik bezit de 16 mm projector van Philips type EL5100 en het servicemanual.
De getoonde delen zijn van deze projector, eindversterker en voeding.
Dus wel prof.apparatuur. Mocht je niet weten wat met deze delen te doen heb wel belangstelling als reserve delen.
Met vriendelijke groeten
Henk Doeve

door Laurens48711, 08-05-2013, 22:07 (4313 dagen geleden) @ Doeve

Zo dan is het mysterie opgelost! :-) Kei bedankt voor de info.

Maar ik zou ze graag werkend hebben. Is het mogelijk dat je mij een kopie van de service doc toestuurt of anders upload in de schematheek?
Ik kan ze zelf ook goed gebruiken voor onderdelen want ik heb nogal wat apparatuur draaiende te houden en de onderdelen zijn welkom (daarom had ik ze ook meegenomen in eerste instantie) maar ze zien er verder compleet uit dus misschien kan ik er mooi twee monoblokjes van maken, altijd leuk natuurlijk.

door Doeve @, Borgercompagnie, 08-05-2013, 23:13 (4313 dagen geleden) @ Laurens48711

OK Laurens
Stuur je adres maar dan regel ik wat.
Ik denk dat ik er wel een kopie van heb.
Henk