vraag over een tv Type 14CT3005 (Toestel of techniek)

door johan @, Waalwijk, 23-05-2013, 12:07 (4210 dagen geleden)
Gewijzigd door johan, 23-05-2013, 12:39

Hallo met Johan,

Ik heb een technische vraag :th over een kleine KL-TV 14CT3005 met een KT3 cassis.
Er zit een kanalen kiezer in met VHF en UHF in een.
Maar nu mijn vraag ik wil als ik hem op kan..12 (video kanaal zet) met de afstemming op UHF.
Dat ik dan met een schakelaar of wel met een relais schakeling de VHF kan uit schakelen.
Zo dat wel de UHF band blijft werken.
En met schakeling weer terug op VHF en UHF.
[image]

GR-Johan. Waalwijk..

vraag over een tv Type 14CT3005

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-05-2013, 13:24 (4210 dagen geleden) @ johan
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-05-2013, 13:27

De relaiscontacten zou je in de bedrading naar connectorpennen M33 en M34 kunnen opnemen, zodanig dat deze allebei onderbroken worden als voorkeuze 12 ingeschakeld wordt.

Hangt er ook een beetje van af wat de bedoeling is. Deze pennen onderbreken, betekent dat je bij het kiezen van knop 12 blank beeld hebt als je de bandkeuze op VHF zet.

door eijck, 23-05-2013, 13:25 (4210 dagen geleden) @ johan

Hallo Johan

Je kunt een video zo op het toestel aansluiten, afstemmen op kanaal 36 is voor de meeste video,s de oplossing, de VHF uitschakelen is niet nodig.

door soundman2 @, Wouw, 23-05-2013, 17:40 (4210 dagen geleden) @ eijck

Hallo Johan

Je kunt een video zo op het toestel aansluiten, afstemmen op kanaal 36 is voor de meeste video,s de oplossing, de VHF uitschakelen is niet nodig.

Als er voorkeuzetoetsen op het toestel zitten is de voorkeur toets met het hoogste nummer meestal aangepast voor video weergave. Er wordt m.i. hier het een en ander door elkaar gehaald, De toetsen nummers 1 t/12 staan helemaal los van de TV-kanalen zoals die in Band 1/3 en het UHF gebied voorkomen. Achter elke toets kan dus een willekeurig tv kanaal ingesteld worden. Voor videoweergave moet in veel toestellen de vliegwielsynchronisatie worden aangepast. Vaak gebeurt dat bij de toets met het hoogste nummer. Het is derhalve het beste om op die toets de video te programmeren (meestal K36).
De gebruiksaanwijzing geeft uitsluitsel.

Soundman2

door johan @, Waalwijk, 24-05-2013, 07:41 (4210 dagen geleden) @ johan
Gewijzigd door johan, 24-05-2013, 07:55

Hallo mede Hobbyisten....
Bedankt alle voor het mee denken voor mijn vraag.
Dat de video op UHF kan..12 dat wist ik wel,dat is het originele video kan...
Maar mijn vraag was eigenlijk anders, misschien verkeerd geformuleerd.
Het ging hier om ik had een kabel tuner op aan gesloten toen kreeg ik op VHF kan... storingen (strepen) met allerlei filters en ander kabels geprobeerd.
Ik was er niet over tevreden.
Toen kwam mijn vraag om de VHF uit te schakelen.
Dank zijn Maarten vinding heb ik nu gedaan VHF word via een relaisschakeling uit gezet.
En UHF gedeelte werkt normaal schakel ik op andere kanalen van 1 tot 11 werkt VHF weer.
--------------
Waarom zie bij lagen op deze TV op kan..12 met KT3 cassis in bouw staat nu een kabel tuner op aan gesloten.
Nu is VHF en UHF 100% goed beeld..
[image]
GR-Johan. Waalwijk..

door soundman2 @, Wouw, 24-05-2013, 11:25 (4209 dagen geleden) @ johan

Hallo mede Hobbyisten....
Bedankt alle voor het mee denken voor mijn vraag.
Dat de video op UHF kan..12 dat wist ik wel,dat is het originele video kan...
Maar mijn vraag was eigenlijk anders, misschien verkeerd geformuleerd.
Het ging hier om ik had een kabel tuner op aan gesloten toen kreeg ik op VHF kan... storingen (strepen) met allerlei filters en ander kabels geprobeerd.
Ik was er niet over tevreden.
Toen kwam mijn vraag om de VHF uit te schakelen.
Dank zijn Maarten vinding heb ik nu gedaan VHF word via een relaisschakeling uit gezet.
En UHF gedeelte werkt normaal schakel ik op andere kanalen van 1 tot 11 werkt VHF weer.
--------------
Waarom zie bij lagen op deze TV op kan..12 met KT3 cassis in bouw staat nu een kabel tuner op aan gesloten.
Nu is VHF en UHF 100% goed beeld..
[image]
GR-Johan. Waalwijk..

Nu begrijp ik je vraag helemaal niet meer. De UHF modulator van je video zit zeker niet op K 12! (224.25 MHz)

Soundman2

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-05-2013, 15:17 (4209 dagen geleden) @ johan

Ah Johan,

De VHF wordt door de kabelaar mogelijk gebruikt voor de digitale kanalen.
Daarom is deze "leeg" voor andere zenders.
Die zogenaamde storing die zie je nu kennelijk maar feitelijk zijn dat de digitale.