afstandsbedienig Seg KTVtje (type met beeldbuis) (Gezocht)

door francisgrey, 25-05-2013, 19:50 (4295 dagen geleden)

Aan mijn neefje heb ik een ex- slaapkamer KTVtje van het merk Seg Ancona S 11AK36 beloofd . Nu kan ik nergens de afstandsbediening vinden en heb een paar "for all brands " geprobeerd . Ik krijg aan-uit kanaal up-down en geluid maar niet het zenderzoeken . Op het toestel zelf zit dit niet op zodat het toestel zonder afstandsbediening niet meer te gebruiken is . Ik heb door honderden afstandsbedieningen gestruind in diverse kringloopwinkels zonder resultaat .
Is er iemand van jullie die toevallig zo eentje te koop heeft ????
MVG
Francis

afstandsbedienig Seg KTVtje (type met beeldbuis)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-05-2013, 22:01 (4295 dagen geleden) @ francisgrey

Het gaat om een AB met 1 of meer menutoetsen. Op een universele AB zul je de codes voor Vestel of eventueel Philips kunnen proberen.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 26-05-2013, 12:19 (4294 dagen geleden) @ francisgrey

http://english.electronica-pt.com/electronics-search.php?find=11AK36
Heel lijstje van Tv's met dat chassis.

En ga je toch naar zo'n replacement Remote zaakje
http://www.remote-control-shop.eu/en/universal/replacement-remote-control-for-various-brands
Programmeren zo voor wat stuivers een remote voor dat ding.

Nu ben je al 3x zoveel geld kwijt aan Tijd, Puet aan brandstof etc.

door francisgrey, 26-05-2013, 19:33 (4294 dagen geleden) @ Maurice

Bedankt Maarten en Maurice . Ik heb 4 verschillende universele met boekjes met codes . Ze werken meteen perfect alleen niets in het menu .
met deze 2 Philipsen kom ik wel in het menu ... bijna alles behalve het voornaamste : het zenderzoeken .
MVG
Francis [image]

door Erik @, 26-05-2013, 21:50 (4294 dagen geleden) @ francisgrey

Hoi,

Als je in het menu kunt komen, dan werkt de TV dus met de philips RC5 code.
Waarschijnlijk moet je het type afstandsbediening hebben waarop je twee knoppen gelijktijdig moet indrukken om en het zenderzoek menu te komen.
Zie de foto, onder het klepje zitten twee knoppen (aangegeven met het lijntje) die je gelijktijdig moet indrukken

[image]

Ik moet eens kijken, volgens mij heb ik zo`n afstandsbedienning nog wel liggen.

grtz,
Erik

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 27-05-2013, 16:03 (4293 dagen geleden) @ francisgrey

Die universele zijn soms listig met 2e menu functies.
Bedoel dat knoppen meerdere functies hebben en je eerst dat weer moet activeren, vervolgens heb je dan een 2e set codes.

Heb ook zo iets en na lang zoeken eerst blauwe toets dan nog een knop en kan ik zenders zoeken.
bedoel maar.

En zoals gezegd bij veel flipsen is om in afstem menu te komen 2 toesten tegelijk drukken.