Philips 22RH406 boxen (Gezocht)

door francisgrey, 24-07-2013, 12:52 (4235 dagen geleden)
Gewijzigd door francisgrey, 24-07-2013, 13:05

Zojuist mij een paar mooie Philips 22RH 406/00T 8ohm 20watt 3weg aangeschaft maar kan hier niets over vinden op het internet . waarschijnlijk zoek ik verkeerd ?? De kabels zijn kort tegen de box ( 3cm over) afgenipt is het te meten welke + en - is ( zie geen verschil aan de draden )
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door Ed van der Weele † @, Zeist, 24-07-2013, 14:07 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Een plus en een min zijn bij een luidspreker niet echt van toepassing, de luidspreker wordt aangestuurd met wisselstroom.
Er kan wel worden bepaald of twee luidsprekers in fase zijn aangesloten. Hiervoor moet de conus van de luidspreker van achteren of van voor zichtbaar zijn.

Sluit een batterij van 1,5 Volt aan op de twee draden van de luidspreker. De conus beweegt nu óf naar voren óf naar achteren. Doe dat ook met de tweede luidspreker. De draad waarop je de plus van de batterij hebt aangesloten noem je draad A en de draad waarop de min van de batterij is aangesloten noem je draad B.
Beide luidsprekerconussen moeten in dezelfde richting bewegen als er een batterij wordt aangesloten.

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 14:50 (4235 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Bedankt voor het meedenken Ed . Het probleem is dat de fronten niet losgaan zonder de aluminium rand te beschadigen .

Philips 22RH406 boxen

door franc @, Loosbroek, 24-07-2013, 15:18 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Hoi Francis,

Hoe zien de boxen er uit?
Maak even een foto.
Ik denk dat deze boxen aan de achterkant geopend moeten worden.
Het type zegt mij echt niets.
Misschien hebben ze bij een bepaalde set gezeten als bijgeleverd.

Groet Frank

Philips 22RH406 boxen

door snameroc @, Etten Leur, 24-07-2013, 15:24 (4235 dagen geleden) @ franc

Als je goed kijkt hebben de kabeltjes die er uit komen op een van de beide draden een streep meegegoten, dat is de plus.

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 16:16 (4235 dagen geleden) @ snameroc

Dat had ik ook verwacht of een dunne ribbel op de plus ... maar niets van beide .
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 16:21 (4235 dagen geleden) @ franc

Hallo Frank,
Zie foto's bij antwoord Maurice . Ze zien er hetzelfde uit als mijn andere sets HIFI Philips boxen alleen wat groter nl 35cm X 46 CM .
Het beste is natuurlijk effe te komen kijken dan kun je meteen je gratis TV meenemen :-D
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-07-2013, 15:52 (4235 dagen geleden) @ francisgrey
Gewijzigd door Maurice, 24-07-2013, 15:57

22RH406 vind ik ook zo even niet snel.
Maar als het verder een dichte kast lijkt is 99% front afneembaar.
Dat is enkel doek tussen de metaalstrip.De metaalstrip blijft aan de kast.
Dit doekframe zit met een stevig plastic klitband systeem vast.

Pak een mes met brede punt.
Zet deze tussen strip en doek rechtstandig richting de kast.
Dus recht op.
Wrik netjes en voorzichtig doch beetje ferm.
Dan komt zeker doekframe los.

Grote luidspreker losschroeven en is binnenwerk te benaderen.

Link naar voorbeelden.
Zie je hoe het zit
http://www.hifi-forum.de/viewthread-84-20897.html

Foto
Maak eens foto van die Ls'n en ook van type plaat
Benieuwd of je de zaak wel goed gelezen hebt.

Deze luidsprekers zouden er in moeten zitten.
bass AD8086
mid AD5060
tweet AD0140

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 16:12 (4235 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice ,

Ik heb nieuwe bedrading ( buitenkant .. was maar 3cm lang ) aangesoldeerd en geprobeerd op een Philips stereo music centre 904 Mark 2 en ze klinken perfect dus ik verwacht niet dat ze uit fase staan ( maar ja mijn oren zijn niet meer wat ze geweest zijn )
Hier zijn de foto's van de achterkant en van het totaal
[image]
[image]
[image]
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 16:44 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Hallo Maurice ,
Ik heb met een mes beprobeerd maar het gaat wel wat los maar gaat zeker breken als ik verder ga dus laat ik het maar zitten . Bij het openschroeven kwamen er toch op de van jou opgegeven afwijkende nummers tevoorschijn nl AD 8065/w8 voor de wide range en AD0160/T8 voor de tweeter ( hebde midrange maar dicht gelaten )
[image]
[image]
[image]
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door ruudtx @, Utrecht, 24-07-2013, 17:28 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

En dan draai je van 1 vd luidsp de aansluitingen om en beluister wat het verschil is.
Getest wordt met een MONO signaal.
Als je met je hoofd beweegt en het geluid klinkt dan wat vreemd, staat het uit fase.

Al je het verschil niet hoort, troost je, op de (stereo) TV zenders staat het geluid vaak in tegenfase, de technici zijn tegenwoordig horende doof.

Philips 22RH406 boxen

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 24-07-2013, 18:29 (4235 dagen geleden) @ ruudtx

Hallo Ruud , een goed getraind gehoor kan ook horen dat BEIDE boxen uit fase aangesloten zijn . Zou het zelf niet direct horen , de ontwerper van mijn luidsprekers echter binnen de 5 seconden met een voor hem onbekende opname !!

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Philips 22RH406 boxen

door franc @, Loosbroek, 24-07-2013, 18:33 (4235 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Hoi Henk,

Leg uit, beide boxen uit fase.

Ik ben benieuwd.

Groet Frank

Philips 22RH406 boxen

door Bert V. @, Amstelveen, 24-07-2013, 22:46 (4235 dagen geleden) @ franc
Gewijzigd door Bert V., 24-07-2013, 23:42

Mocht een van de boxen uit phase staan is dit heel duidelijk te horen door de boxen dicht tegen elkaar te zetten met de fronten naar je toe gericht.
Als dan, door de aansluiting van een van de boxen om te draaien, het totale geluid in volume minder wordt en de lage tonen grotendeels verdwijnen, dan staat een van de boxen uit phase, nóg duidelijker te constateren door de versterker op mono te zetten; beiden uit phase kan dus niet; uit phase staan betekent, dat één van de boxen anders is aangesloten dan de andere.
Als beide boxen zogenaamd verkeerd zijn aangesloten, dus de beide min-aansluitingen aan de plus-aansluitingen van de versterker, (en de plus-aansluitingen aan de min-aansluitingen van de versterker), maakt dat niets uit, als beide boxen maar hetzelfde zijn aangesloten!

Bert

Philips 22RH406 boxen

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 25-07-2013, 00:15 (4235 dagen geleden) @ Bert V.
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 25-07-2013, 00:16

beiden uit phase kan dus niet; uit phase staan betekent, dat één van de boxen anders is aangesloten dan de andere.
Als beide boxen zogenaamd verkeerd zijn aangesloten, dus de beide min-aansluitingen aan de plus-aansluitingen van de versterker, (en de plus-aansluitingen aan de min-aansluitingen van de versterker), maakt dat niets uit, als beide boxen maar hetzelfde zijn aangesloten!

Bert , hier zul je nog vreemd van opkijken . Ik dacht er vroeger ook zo over . Bij het beluisteren van een van mijn eigen kooropnamen vroeg de ontwerper van mijn huidige speakers of de opname wel in fase was . Aangezien ik altijd dubbel check op evt fase problemen vroeg ik hem wat hij bedoelde . Hij had het toen over absolute fase . Hij bleek inderdaad gelijk te hebben , beide boxen aansluitingen verwisseld . Ik heb later thuis dit met een switchbox nogmaals geprobeerd . Wel een miniem verschil maar toch hoorbaar . Ik ga dit komend weekend nog wel een keer herhalen om m'n geheugen op te frissen , kom er dan nog wel op terug .

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Philips 22RH406 boxen

door Ed van der Weele † @, Zeist, 25-07-2013, 00:26 (4235 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Bert , hier zul je nog vreemd van opkijken . Ik dacht er vroeger ook zo over . Bij het beluisteren van een van mijn eigen kooropnamen vroeg de ontwerper van mijn huidige speakers of de opname wel in fase was . Aangezien ik altijd dubbel check op evt fase problemen vroeg ik hem wat hij bedoelde . Hij had het toen over absolute fase . Hij bleek inderdaad gelijk te hebben , beide boxen aansluitingen verwisseld . Ik heb later thuis dit met een switchbox nogmaals geprobeerd . Wel een miniem verschil maar toch hoorbaar . Ik ga dit komend weekend nog wel een keer herhalen om m'n geheugen op te frissen , kom er dan nog wel op terug .

Ik ben toch heel erg benieuwd naar een uitleg van dit fenomeen.
Een trilling kan in fase of uit fase zijn, maar altijd ten opzichte van een andere trilling.
Beide luidsprekers in of uit fase is dus onmogelijk, want uit fase ten opzichte van wat?

Philips 22RH406 boxen

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 25-07-2013, 00:36 (4235 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ed , zoals ik al zei : ik was zelf ook stomverbaasd . Dat manneke had iig wel akelig goeie oren aan z'n kop . Ik ga hier na de vakantie ook nog wel even met wat vakbroeders over bomen ( onder het genot van een goed glas...:-) ) Het moet dus aan de opnamekant ook te veroorzaken zijn . Ga uiteraard ook nog proberen de man in kwestie te bereiken , die zal ongetwijfeld een sluitende verklaring hebben . Wordt vervolgd !

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Philips 22RH406 boxen

door Ed van der Weele † @, Zeist, 25-07-2013, 06:49 (4235 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 25-07-2013, 07:07

Ik heb op internet nog eens wat rondgesnuffeld en het een en ander gelezen.
Wat men bedoelt met "absolute fase" is mij - denk ik(!) - iets duidelijker geworden. Ik meen begrepen te hebben dat men bedoelt dat het geluid uit de luidsprekers gelijksoortig klinkt als het geluid dat door het oorspronkelijke muziekinstrument wordt geproduceerd.
"In of uit fase" is dus niet een meetbaar faseverschil tussen twee golfvormen, maar het verschil dat iemand met een goed muzikaal gehoor opmerkt tussen een 'live' optreden en de weergave die een luidspreker ervan maakt.

Wat mij in de verschillende discussies die ik las opviel, is dat de fasefouten die in luidsprekerboxen worden veroorzaakt door de scheidingsfilters en de fasefouten die in de luisterruimte ontstaan bij alle reflecties die optreden, min of meer worden genegeerd. En wat er in de keten tussen microfoon en luidspreker gebeurt zal evenmin een positieve invloed op de absolute fase van de golfvormen hebben.

Zelf heb ik weinig last van al die hindernissen, want ik ben zo muzikaal als een kraai (-: Als het voor mij 'prettig' in de oren klinkt is het goed.

Hier nog wat leesvoer:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=145.0;wap2
http://www.davidgriesinger.com/
http://www.davidgriesinger.com/intermod.ppt (slides 48 en 49)

Philips 22RH406 boxen

door Doeve @, Borgercompagnie, 25-07-2013, 22:13 (4234 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Als je er van uit gaat dat zaagtand-vormige signalen met oplopende helling anders klinken dan die met aflopende helling zou het verschil inderdaad te horen zijn.
Henk

Philips 22RH406 boxen

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 25-07-2013, 05:40 (4235 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Beste forumleden,

Dit fenomeen met beide luidsprekers uit fase of in fase aangesloten geeft wel een klein verschil. Denk vooral aan impuls weergave. Het kan dus ook met een enkele luidsprekerbox.

Zelf ondervind ik dit met grote PA sets met vooral hoorngeladen subwoofers. Bij topkasten die vanaf 120 Hz spelen merk ik dit niet meer.
Met een speaker processor ertussen, zoals een Behringer DCX2496 is dit gemakkelijk in te stellen. Zet alle subs en tops maar eens uit fase.

Een ander punt kan zijn, dat de voice coil van een luidspreker niet precies in het midden van de poolplaat staat. Dan kan de fase omdraaien ook een verschil uitmaken bij hoge geluidsterktes.

groetjes,
-=Kees=-

Philips 22RH406 boxen

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 25-07-2013, 01:07 (4235 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Ik moet eerlijksheidshalve nog wel vermelden dat het verschijnsel op een bovengemiddelde set werd geconstateerd , te weten : Teac VRDS 20 cd speler , Sonneteer Campion versterker en de ARS Acoustica Celera speakers ( prototype )
De gebruikte bekabeling weet ik niet meer . Ga dus uiteraard ook proberen of dit verschijnsel hoorbaar is op een wat meer "normale" set en , voor mij ook belangrijk , de koptelefoon .In dit geval een Grado RS1 via Onkyo P3090. Ben zelf ook wel weer nieuwsgierig .

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Philips 22RH406 boxen

door franc @, Loosbroek, 25-07-2013, 03:15 (4235 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Hoi Henk,

Ik ben echt benieuwd wat er los komt op dit gebied.
Als ik het goed begrijp zou er eigenlijk een switchbox moeten tussen iedere versterker en luidsprekers om de absolute fase te krijgen.
Want ik veronderstel dan ook dat hiermee lang niet bij iedere CD of plaat rekening gehouden is.
En misschien de versterker ook niet.
Ik heb deze discussie meer gehoord, ook een andere forummer sprak hierover.

Groet Frank

Philips 22RH406 boxen

door ruudtx @, Utrecht, 25-07-2013, 14:38 (4234 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Volgens mij wordt in een versterker wel een paar keer van fase gewisseld, dus wat is nu het oorspronkelijke signaal.
Bedoeld wordt hier kennelijk de plus en min van het audiosignaal.
Bij de plus moet de conus naar voren, bij de min naar achteren.

De vraag is dus in hoeverre het audio-signaal symmetrisch is.
Als het signaal een C of trafo doorloopt moet het toch altijd symetrisch worden.

Bij Amplitude modulatie wordt het positieve signaal, in de vorm van extra positieve modultie wel eens vergroot tov de negatieve. Het signaal is dan niet meer symmetrisch.

Philips 22RH406 boxen

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-07-2013, 21:52 (4234 dagen geleden) @ ruudtx

een audio signaal is niet noodzakelijk symmetrisch (ook na het doorlopen van een condensator), wat wel zeker is dat het geen DC component bevat.

groeten

Kris

Philips 22RH406 boxen

door Bert V. @, Amstelveen, 25-07-2013, 17:07 (4234 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †
Gewijzigd door Bert V., 25-07-2013, 17:09

Laat ik voorop stellen dat ik voor iedere uitleg wat betreft dit "fenomeen" open sta, vooralsnog ben ik nog totaal niet overtuigd; zou het niet zo zijn dat men verschil wil horen? ;-)
Stel, je hebt een goede versterker en de luidsprekers zijn in de hier genoemde "absolute" phase geschakeld; nu wordt in de schakeling een of andere correctie opgenomen, (bijv.een toonregel- of filterschakeling), waardoor het signaal in phase omgedraaid wordt, dan zou bij de uitgang het signaal uit phase staan; volgens de hierboven genoemde discussie zouden dan de luidspreker-aansluitingen ook omgedraaid moeten worden, (dus de minnen van de speakers aan de plussen van de versterker enz.)?????
Ik ga hierbij nog steeds uit van 2 enkele, identieke en gelijkwaardige speakers.

Ik ben erg benieuwd welke bevindingen, ervaringen en vooral verklaringen in deze nog loskomen!

Groet

Bert

(Hopelijk wordt deze discussie géén topic-kapen t.o.v. de oorspronkelijke vraagstelling)

Philips 22RH406 boxen

door Willem.H.N. @, Enschede, 25-07-2013, 07:15 (4235 dagen geleden) @ Bert V.

Die ondervinding heb ik dus niet, dan is het net of het geluid van je af gaat
als je tussen de boxen luistert.
Goed aangesloten en tussen de boxen dichtbij luisteren komt het geluid naar je toe.:m:
grt. willem.

--
Lukt het niet?
gebeurt mij ook wel eens.

Philips 22RH406 boxen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-07-2013, 22:33 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Zo waar heb je die prachtige radio vandaan.
22AH904 MK2 uit 1981.

Ik heb 2 jaar geleden een zelfde service aan verleend.
Stond bij familie.
Kan zo even de fotos niet vinden.

Maar de boxen, pak een plat met en wip die fronten er maar eens af.
Zwarte deel kan los genomen worden.

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 23:36 (4235 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice ,

De 904 heb ik een paar weken geleden gekocht op een vlooienmarkt . Ik zag dat het pic-up element + naald er nog inzat en vroeg daarom de prijs .... EEN euro ( dat was wel zonder die boxen die waren 25 euro in de kringloop ) Het was allemaal spul wat opgehaald was voor de kas van een vereniging . Als de auto niet zo ver weg had gestaan ( het was erg druk ) had ik voor een euro ook nog een mooie Philips kleurenTV begin 1970 meegenomen . Thuisgekomen heb ik de 904 meteen met kleinere HIFI Philips boxen geprobeerd en alles werkt perfect ( kleine tijdelijk zacht kraken bij verandering van volume en balance regelingen ) ook pic-up en cassette spelen voortreffelijk .
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door Paul Brouwer @, Haarlem, 24-07-2013, 21:19 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Volgens mij is de 22RH426 de 4 Ohm versie van deze box. Daarbij zit het speakerdoek d.m.v. 6 stukjes klitteband op het speakerfront bevestigd en zou er toch vrij gemakkelijk af moeten komen.

Als dat speakerdoek/paneel vastgelijmd is, heb jij een probleem omdat er geen andere weg is om bij de speakers en scheidingsfilter te komen dan via het front. :-(

Zie deze link op Google voor afbeeldingen.

Groeten,
Paul

--
[image]

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 24-07-2013, 22:36 (4235 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo Paul ,
Achter kan ie wel open .
Ik denk dat voorfront geschroefd zit : op deze foto zie je drie grijze schroeven .
[image]
MVG
Francis

Philips 22RH406 boxen

door Paul Brouwer @, Haarlem, 24-07-2013, 22:43 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Hallo Francis,

Dan heb ik het bij het verkeerde eind gehad.

Groeten,
Paul

--
[image]

Philips 22RH406 boxen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-07-2013, 22:56 (4235 dagen geleden) @ francisgrey

Mooi- open
Dan is dit echt 1970-1971.
Deze reeks is laatste die achter open te maken waren.
Zelfde range kasten als 497 en 499.

De 497 heb ik staan met 10" woofer,
de 499 enkel de inhoud - 18 luidsprekers! en de filters.

Philips 22RH406 boxen

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-07-2013, 08:11 (4235 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door kris, 25-07-2013, 08:30

Als beide boxen in faze zijn maakt het niet uit of deze faze + of - is.

Er zijn enkele uitzonderingen, maar die zijn voor normaal gebruik niet van belang.

1)Impuls test, zoals Kees Van Dijke aangaf. Een luidspreker reageert niet 100% hetzelfde op een positieve en een negatieve puls, maar dit zegt nog niet welke de beste aansluiting is ,want muziek bevant in wezen geen DC component en er komen dus geen pulsen in voort. Als er dan toch pulsen in voor komen kunnen die evengoed negatief als positief zijn... Deze test legt dus een tekortkoming van de speaker bloot.

2) Groskessen en andere "zware" instrumenten beginnen steeds met een bepaalde faze (geluidsdruk wordt eerst even lager). Blijkbaar kunnen sommigen dit horen. De meesten onder ons, waaronder ik, niet. En het komt pas goed als in gans de keten van opname tot weergeven de juiste faze gerespecteerd is. Als je het kan horen kun je dus best een fazereveresknop op je versterker voorzien voor verkeerde opnames.

Op kwaliteit van de weergave heeft de de faze geen invloed, zolang ze maar gelijk zijn. Dus niet teveel zorgen maken.
Als er veel groskessen in je muziek zitten kan je de beste faze eventueel kiezen, mocht ke luidsprekerset een beduidende voorkeur hebben bij groot volume...(ik zoe er andere kopen :-) )

groeten

Kris

Philips 22RH406 boxen

door Armand @, België, 25-07-2013, 08:52 (4235 dagen geleden) @ kris

""Als je het kan horen kun je dus best een fazereveresknop op je versterker voorzien voor verkeerde opnames.""

Kris, bedoel je daarmee een phase reverse schakelaar? Heb een versterker met achteraan zo'n schakelaar. Uit de handleiding : "De phase reverse schakelaar laat toe de phase van het linkerkanaal om te schakelen, wat noodzakelijk kan blijken bij stereofonische beluistering."
Het verschil is wel duidelijk te horen.

Vriendelijke groeten, Armand

[image]

Philips 22RH406 boxen

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-07-2013, 09:36 (4235 dagen geleden) @ Armand

Hey Armand,

nee zo bedoel ik het niet, maar je komt in de buurt. In jouw schema wordt een luidspreker omgepoold, dit om het klassieke verkeerd aansluiten te kunnen goedmaken, vooral als je twee niet gelijke speakers aansluit, hetgeen in het begin van de stereofonie wel eens gebeurde. (door bvb buurtje leen)

Ik heb het op een fazeomkeerschakelaar die beide luidsprekers omschakelt. (of ergens anders in de versterker de faze draait van beide kanalen) Komt maar zelden voor op versterkers, maar de knop bestaat.

groeten

Kris

Philips 22RH406 boxen

door Armand @, België, 25-07-2013, 13:01 (4234 dagen geleden) @ kris

Bedankt Kris, dus wel degelijk iets anders.
Ook met 2 identieke luidsprekers is een duidelijk verschil te horen en bij sommige stereofonische opnames klinkt het volgens mijn oren beter.

Philips 22RH406 boxen

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-07-2013, 21:56 (4234 dagen geleden) @ Armand

beste Armand, je bedoelt bij jouw versterker, waar één luidspreker omgeschakeld wordt? Dat spreekt hier niemand tegen, er is maar een van de twee standen de juiste, het verschil is goed hoorbaar. De discussie gaat hier over iets anders, wanneer je beide luidsprekers omschakelt. Das zo een discussie van het niveau "hoor het verschil tussen zilver en goud". Het antwoord is vooral duur :-)

groeten

Kris

Philips 22RH406 boxen

door Armand @, België, 26-07-2013, 09:40 (4234 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Armand, 26-07-2013, 10:05

Kris, dat had ik al wel begrepen;-) maar zie dat er een nieuw topic gestart is.

Nog even dit : deze Kenwood KM 8002 heeft de mogelijkheid om te schakelen in absolute fase, zowel L als R kanaal kunnen afzonderlijk of beide in "normal" of "reverse(phase)" gezet worden.

[image]

Philips 22RH406 boxen

door Huub.jak, 25-07-2013, 19:24 (4234 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Met de ouderen 8.ohm boxen
Daar moet het achterschot van los
Bij de lateren 4 ohm boxen daar
ziten de luitsprekers van voren er in
de luitspreker boxen van philips daar kan je zien
met de dunne aansluit draad dat aan een zijkant van het draad
een scherpe uitsteek kant ril zit. en een kant is rond . Huub

Philips 22RH406 boxen

door francisgrey, 25-07-2013, 20:51 (4234 dagen geleden) @ Huub.jak

Ja Huub ,
die draad ken ik , misschien is hier een andere aangezet want hij heeft die nerf opzij niet , beide zijden van de draad zijn precies hetzelfde . Ik heb de boxen aangesloten en ben na een van de boxen te veranderen tevreden over het geluid dus laat ik het maar zo .
MVG
Francis