Duitse service manual Philips E1 z/w TV gezocht (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-08-2013, 10:55 (4199 dagen geleden)

Voor het E1 chassis zoek ik een Duitse (in Duitsland uitgegegen, staat Hamburg onderaan als plaats van uitgifte en ziet er anders uit dan de Nederlandse) schema of servicemanual, dit in verband met de codenummers (12NC's) van de gebruikte modules.

Genoeg Nederlandse manuals hier op papier, maar daar staan Nederlandse nummers in...

Duitse service manual Philips E1 z/w TV gezocht

door soundman2 @, Wouw, 29-08-2013, 11:10 (4199 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Voor het E1 chassis zoek ik een Duitse (in Duitsland uitgegegen, staat Hamburg onderaan als plaats van uitgifte en ziet er anders uit dan de Nederlandse) schema of servicemanual, dit in verband met de codenummers (12NC's) van de gebruikte modules.

Genoeg Nederlandse manuals hier op papier, maar daar staan Nederlandse nummers in...

Volgens mij beginnen alle serviceonderdelen met 4822, ook in andere landen.
Andere 12NC's kun je niet bestellen volgens mij.

Soundman2

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-08-2013, 11:30 (4199 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-08-2013, 11:35

In landen die een eigen service-organisatie hadden of kennelijk niet 'aangesloten' waren bij de Nederlandse service-organisatie werden geen of niet alleen 4822-nummers gebruikt. Op Duitse modules tref je vaak 4812-nummers aan, in documentaties laten ze soms ook het eerste deel van de nummers weg. In andere gevallen nam men de moeite niet een servicenummer te laten trekken of had dat geen zin en tref je simpelweg de fabrieksnummers aan, die voor Duitsland vaak met 3112 beginnen. Een opzich zinnige bezuiniging op een overigens handig uitgedacht systeem die iets voor de eeuwwisseling hier ook werd doorgevoerd.

In dit geval probeer ik een aantal modules van foto te identificeren waarvan ik de nummers niet eerder heb gezien.

Vandaar dus.

Voor de liefhebbers zal ik de nummers straks nog even hier plaatsen, misschien kent iemand ze.

door Wil ⌂ @, 30-08-2013, 17:19 (4198 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten, ik heb 2 Duitse e1 manuals editie Hamburg.
Vanavond gaan ze door de scanner, morgen op mijn site, ik laat wel even weten als het er op staat.

Groeten,
Wil.

Duitse service manual Philips E1 z/w TV geplaatst.

door Wil ⌂ @, 30-08-2013, 19:37 (4198 dagen geleden) @ Wil

De e1 manual staat er inmiddels op.

Duitse service manual Philips E1 z/w TV geplaatst.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-08-2013, 21:33 (4198 dagen geleden) @ Wil

Hartelijk dank Wil!

Deze documentaties waren een schot in de roos. Het bleek inderdaad te gaan om modules U510 en U520 uit de E1, bevestigd dankzij de 4812-nummers uit de eerste manual.

Blijven over nog 3 andere units en spoelenbussen die niet uit de E1 zullen komen en waar ik een nieuw topic voor open.