Probleem met cassettedeck draagbare radio (Toestel of techniek)

door Steven Van Camp, 10-10-2013, 17:32 (4068 dagen geleden)

Hallo,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik een probleem heb met een kleine portable radio met cassettedeck. Ik heb deze radio al 10 jaar en na een lange tijd nog eens uit de kast gehaald. Toen ik een cassette wou afspelen bleek dat het cassettedeck niet meer draait. Ik hoor ook het motortje niet draaien, wat zou het probleem kunnen zijn ? En hoe kan ik dit (laten) repareren. De radio op zich is niets waard, maar ik heb hem gekregen met een speciale reden en vind hem bovendien ook mooi! Ik wil hem niet vervangen door een andere. De radio is van een onbekend merk (TOLY) heb al veel avonden achter m'n pc zitten googelen, maar niets over te vinden. Kan iemand mij helpen ?

Dank bij voorbaat

Steven Van Camp

Probleem met cassettedeck draagbare radio

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 10-10-2013, 17:40 (4068 dagen geleden) @ Steven Van Camp

Steven,

Er zal een probleem zijn met de snaartjes.
Deze zijn slap geworden denk ik en daarom de kracht niet meer de boel rond te draaien.

Open schroeven en nazien.
Snaren zijn nog prima te krijgen echter je zal met de hand de boel op moeten meten welke maat je nodig hebt.

Bekijk dat eerst maar eens.

Probleem met cassettedeck draagbare radio

door snameroc @, Etten Leur, 10-10-2013, 17:41 (4068 dagen geleden) @ Steven Van Camp

Als je aangeeft waar je woont maakt het eventuele helpers makkelijker om te bepalen of de afstand reëel is.