Philps AE 6745 (Gezocht)

door Piet42, 27-10-2013, 16:46 (4140 dagen geleden)

Mijn vrouw heeft al jaren een klein Philips radiootje type AE 6745. Dat is een zwart radiootje met 5 voorkeurzenders.Daar luistert ze 's nachts nog wel eens naar. Die is recent een beetje nat geworden en werkt dus niet goed meer. Dus zoeken we een ander. Wie heeft er nog ergens een liggen?

Philps AE 6745

door ruudtx @, Utrecht, 27-10-2013, 21:01 (4140 dagen geleden) @ Piet42

Kom Kom, een beetje techneut repareert, niet zo makkelijk vevangen.

Radiotje uit elkaar halen en alles, met name op de printplaat, schoonmaken, gewoon met nat doekje. Meestal zit er een gedeeltelijk sluiting die is ontstaan door het ineglopen water dat is vermengd met vuil.

Philps AE 6745

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 27-10-2013, 21:27 (4140 dagen geleden) @ ruudtx

Kom Kom, een beetje techneut repareert, niet zo makkelijk vevangen.

Volledig mee eens , er wordt al genoeg gedumpt !
Heb ooit een compleet verzopen Philips turn o lock autoradio/cassette ( uit een in de sloot gereden auto)ook weer redelijk eenvoudig aan de praat gekregen , was toen nog een gewild toestel . Heb hem na twee jaar gebruik kunnen ruilen met een complete Blaupunkt Berlin , beide spelen nog steeds !

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Philps AE 6745

door Piet42, 27-10-2013, 21:36 (4140 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

AAAIIIIII!!!!!! Helemaal verkeerde vraag in dit forum dus....Oei!! Zal ik toch aan het werk moeten gaan.|-( |-( |-(

Maar goed even de vraag veranderen...

IK ZOEK VOOR MIJN LIEVE EGA EEN RESERVETOESTEL OM TE VOORKOMEN DAT ZE TIJDENS MIJN REPARATIE OOK MAAR EEN NACHT ZONDER HOEFT TE DOEN.:yeah

Zo nu maar afwachten....:m:

Philps AE 6745

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 27-10-2013, 22:10 (4140 dagen geleden) @ Piet42

Dat klinkt al een stuk positiever , moet je hem alleen niet als nog stiekum dumpen als je al een reserve exemplaar op de kop tikt !:lol

--
Nuntius Transmittendus !

Philps AE 6745

door Piet42, 28-10-2013, 08:17 (4140 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Henk toch! Hoe durf je dat nu toch te denken???? Ik iets weggooien????? Laat mijn vrouw het maar niet horen. Die zegt regelmatig tegen de familie dat ze nooit eens iets nieuws kan kopen omdat ik alles toch weer weet te repareren:yeah

Philps AE 6745

door Piet42, 16-11-2013, 12:09 (4120 dagen geleden) @ Piet42

Heren, Bedankt voor jullie correctie ten aanzien van mijn zoeken naar een vervanger voor dit toestel.:no Mea culpa (Dit 3x, dus zonde is weggewassen)Ik heb het ding op jullie ""bevel"" toch maar eens geopend en ja hoor.....roest en corrosie te zien. Dus de boel met dremmeltje en staalborsteltje maar eens goed schoongemaakt. Wat met remmenreiniger (van Action)op oude electrische tandenborstel de boel schoongepoetst en siliconenspray (van Action:-))in de potmeter en ja hoor ..werkt weer perfect!:yeah :yeah
Bedankt!Zal nooooit meer vragen om vervanger.

Philps AE 6745

door frits @, Meppen Dtsl., 16-11-2013, 12:19 (4120 dagen geleden) @ Piet42

Bravo Piet!
Als we dit eens meer zouden doen (repareren i.p.v. weggooien) komt het
misschien toch nog goed met de wereld en het milieu.
Groet Frits