vraag over tv (Toestel of techniek)
Hallo met Johan,
Ik heb een tv TYPE..16CT2016 Philips waar van ik de luidspreker geheel wil uit schakelen
daar zit wel een schakelaar printje op met een kleine een trafo met aansluiting voor hoofd telefoon.
Maar mijn bedoeling is om alleen het audio signaal (line)te gaan gebruiken van de tv.
Moet ik dan een weerstand van 8-Ohm vervangen door de zelfde waarde als de luidspreker is.
En heeft iemand van U een schema van deze tv om het audio signaal op te sporen.
GR-Johan......
vraag over tv
Hallo Johan,
In jouw toestel zit een CTX chassis. Het schema van de CTX-E variant is te vinden op http://elektrotanya.com/philips_ctx-e.pdf/download.html en is goed gelijkend op de CTX-S variant (hangt samen met waar het toestel gefabriceerd is en de verschillen zijn niet heel groot).
vraag over tv
Hallo Maarten.
Het gaat om deze TV
Ik heb de foto geleend van Marcel Musea
En dat is het Type 16CT2016
En het schema wat je mij door geef kan ik niet downloaden werkt bij mij niet..
GR-Johan....
vraag over tv
De door jouw genoemde actie lijkt zeer onschuldig maar kan zeer gevaarlijk zijn.
De interne luidsprekerdraden zijn immers direct met de 230 volt verbonden, als je daar een snoertje aan maakt en met je stereo verbind dan is de kans 50% dat je de metalen behuizing van je stereo onder 230 volt zet.
Het is maar net hoe je de stekker in het stopcontact steekt.
Als je toch wilt aansluiten steek je gewoon een normale hoofdtelefoonstekker erin welke de luispreker uitschakelt en dan zit de aansluiting galvanisch dmv de kleine trafo gescheiden van het net.
De onbelastheid van de ingebouwde versterker daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Als je een potmeter van 100 ohm op de buitenste aansluitingen vebind met de hoofdtelefoonstekker en de kabel naar je versterker line in zet je op de loper van de potmeter en de afscherming op de massa van de hoofdtelefoon stekker dan kun je met de potmeter het gewenste lijnniveau instellen.
johan
vraag over tv
Hoi Johan, en Maarten.
Ik begrijp wat U bedoeld.
Met net spanning op het cassis.
Dan moet ik het op een ander manier oplossen.
Bedankt voor de tip.
GR-Johan.....
vraag over tv
Onder de preview van het schema staat dat je even moet wachten. Na een tiental seconden verandert die tekst in een downloadlink.
vraag over tv
Deze TV heeft wel degelijk een netgekoppeld chassis!
vraag over tv
schakelaar printje op met een kleine een trafo met aansluiting voor hoofd telefoon.
Vandaar die trafo
Gebruik die dan ook.
vraag over tv
OK" Maurice die ga ik nu ook gebruiken
Ik dacht dat het ook anders kon....
GR-Johan.....