backlight Samsung monitor p2470 (Toestel of techniek)
Van Mijn monitor P2470 valt na 1 seconde het beeld weg Nu heb ik via de zaklampmethode geconstateerd dat de backlight wegvalt.
Spitten op internet leerde mij dat vaak de invertertrafo van dit apparaat stuk gaat het is een trafo met 1 primaire en 2 secundaire kanten die samen de lampjes aansturen.
Nameten van de secundaire kanten leverde op dat de ene 1 een de andere 33kohm was.
Deze trafo besteld(was in Nederland niet vooradig en moest uit China komen)
Nameten van de nieuwe leverde voor beide secundaire wikkelingen 1 kohm op dus dacht ik het gefikst te hebben,maar niets was minder waar.
De lampjes zijn 2 bij 2 aangesloten draai ik van het ene paar nu de aansluiting om
dan blijft het beeld veel langer wat bij mij het vermoeden doet ontstaan dat 1 van deze lampjes defekt is.Als ik het zo laat ,plm 10 sec beeld,en ik trek een van de lampjes eraf dan valt het beeld weer na 1 seconde weg ongeacht welk lampje.
Nu is mijn vraag is dit te testen zonder het hele scherm uit elkaar te halen,b.v de inverter uitgangen met iets anders te belasten of de lampjes via hun aansluitingen te testen.
Als de lampjes stuk zijn heb ik al gelezen dat ik de monitor weg kan gooien omdat de fabrikant hier geen documentatie voor beschikbaar stelt.
Wie kan mij op weg helpen.
henk
Wellicht is er geen trafo stuk, maar trekken de buisjes niet voldoende stroom meer, waardoor sommige inverterboards ook afschakelen.
Soundman2
Complete draad:
- backlight Samsung monitor p2470 -
henk43,
05-11-2013, 12:30
- backlight Samsung monitor p2470 - soundman2, 05-11-2013, 14:43
- backlight Samsung monitor p2470 - Maarten Bakker, 05-11-2013, 15:26
- backlight Samsung monitor p2470 -
Maurice,
05-11-2013, 16:32
- backlight Samsung monitor p2470 - henk43, 06-11-2013, 14:24