Gezocht SERVICE manual Philips PE1644 (Toestel of techniek)
door Piet42, 16-11-2013, 11:59 (4031 dagen geleden)
Ergens op deze wereld zal er toch nog wel een servicemanual te vinden zijn?????????? Via Schematheek wel de bedieningsaanwijzing, daar staat wel wat in maar niet voldoende om boel goed te kunnen meten/repareren en af te regelen.
Via Philips archief...nada.
Wie heeft nog een idee waar te vragen of weet er een?
O ja, ook al bij universiteit Leiden gevraagd. Die hebben nog zo'n voeding. Maar helaas.
Dus ????
Gezocht SERVICE manual Philips PE1644
door Arjan Havelaar , 16-11-2013, 12:26 (4031 dagen geleden) @ Piet42
Hallo Piet,
Welke schematheek bedoel je? Bedoel je de Schematheek in Wageningen?
Die hebben altijd wel veel.
Eventueel heb ik wel het schema van de PE1645 voor je.
Dat is de zelfde voeding, alleen dan met een maximale uitgangsstroom van 25A
Ik hoor het wel of je die kunt gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Arjan Havelaar
door Piet42, 16-11-2013, 12:31 (4031 dagen geleden) @ Arjan Havelaar
Hallo Arjan,
Ja die bedoelde ik dus. En bedankt voor je reactie maar een schema heb ik wel. Die zat bij de Bedieningsmanual/documentatie die ik van de Schematheek gekregen had. Maar dat schema is denk ik hetzelfde als jij hebt? Is wel te moeizaam te lezen.En bij uitvergroten nog slechter te lezen. Dus als jij een betere hebt graag per mail. Maar ik zoek de echte service manual. Fout nu is dat de boel bij ca. 150volt (via variac) wisselspanning al in de storing gaat. Komt er niets meer uit. Dus wordt zoeken en meten geblazen. Met de service doc. kun je beter meten en zoeken. Vandaar.
door Arjan Havelaar , 16-11-2013, 12:41 (4031 dagen geleden) @ Piet42
Hallo Piet,
Ik heb hem op papier. Het schema zelf is inderdaad niet heel goed leesbaar.
Het document wat ik heb heet wel servicemanual.
Er staat ook een blokschema in en een aantal deelschemaatjes.
Ik zal anders vanmiddag de boel wel scannen, met uitzondering van het schema.
Stuur mij maar een mailtje. Dan komt het in de loop van de middag naar je toe.
Met vriendelijke groet,
Arjan
door Piet42, 17-11-2013, 09:49 (4030 dagen geleden) @ Arjan Havelaar
Hallo Arjan,
Heel hartelijk dank! Hoewel van de PE1645 en er wat verschillen zijn kan ik hier zeker veel verder mee. Probleem heb ik wat verder bekeken. Als ik de voeding via een variac opdraai tot ca 150volt netspanning en ca. 30 volt op de uitgang, bij vol open gedraaide potmeters dan begint de boel te oscilleren / klapperen. Ik kan dan wel de spanning en stroom regelen dus dat werkt in principe wel. De voeding trafo T26 ook al op 240 volt ingesteld want netspanning hier is ca. 232 volt. Op scoop zie ik dan ook op de uitgang pulserende spanning. Ook op de grote elco pulserende spanning. Bij verder open draaien van de variac klapt de boel in elkaar en in de beveiliging...denk ik... Uitgang valt weg naar o volt. Kortsluiten van de optocopter aan led zijde geeft geen verandering. Op de thyristor gate's zie ik pulsen en failure led blijft branden vanaf begin van opdraaien van de variac. Zag wel op de grote print dat de BD138(met klein koelplaatje) en (aansluitingen op printbruin) behoorlijk heet geworden zijn. Dus nu eerst maar eens even die tor testen. En die grote elco op capaciteit alhoewel ik heb er een grote elco overheen gehangen maar dat hielp niets. Kennelijk vliegt de boel ergens in de beveiliging.
Als ik jou prints zo bekijk is dit een deel van de service manual. Dus zou er ''ergens'' ook nog een beschrijving moet zijn??
En mocht je en/of iemand nog suggesties hebben waar ik de rest van afregel en controle manual zou kunnen vinden hoor ik het graag.
Wordt vervolgd.
Ben benieuwd of schema van de PE1644 nog beetje leesbaar overkomt.
groet
Piet
Gezocht TCA280A +SERVICE manual PE1644
door Piet42, 20-11-2013, 18:32 (4027 dagen geleden) @ Piet42
Gewijzigd door Piet42, 20-11-2013, 18:37
Van diverse mensen al aardig wat documentatie en blokschema's van broertjes en zusjes van de PE1644 ontvangen (PE1645 en PE1647). Daarvoor mijn hartelijk dank. Mocht er nog iemand zijn die een uitgebreide beschrijving met afregelvoorschrift heeft dan is dat meer dan welkom.
Al heel wat kunnen meten met als voorlopig resultaat dat ik angstige vermoeden heb dat het IC TCA280A defect is! Ik zie geen puls op punt 15 naar de optocopter.
Wie heeft er nog een? En als ik toch bezig ben en om mogelijk na verdere metingen niet weer opnieuw te moeten vragen .... er zit ook een TCA220 en een aantal LM741CH. Wie heeft die nog ergens liggen?
Gezocht TCA280A +SERVICE manual PE1644
door teopiz, 05-05-2015, 18:09 (3496 dagen geleden) @ Piet42
Sorry, but could somebody send me a pdf copy of the service manual??
Thanks