Grundig FG9S/PLL schema testbeeldgenerator (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 09-12-2013, 21:54 (4097 dagen geleden) @ pe0ssb
Gewijzigd door soundman2, 09-12-2013, 22:00

Hallo Maurice,
Dit is inderdaad de methode, maarrrrr...
Dit apparaat zit totaal anders in elkaar dan vergelijkbare generatoren waar ik het schema wel van heb.
Vanuit de syncpulsegenerator (S178A) loopt een bus door het apparaat waarop vele IC's en andere gates zitten aangesloten en daar gaat het mis. Ergens ontstaat een pull-up op deze bus en krijg maar niet bepaald waar dat gebeurt. Als ik de sync-puls eraf haal kan ik met een kortsluiting naar massa zien dat er iets gebeurt in het apparaat, ik krijg dan weer de colour-burst te zien. De kortsluiting vraagt 33 mA en dat te veel drive voor de S178A. Ik kan de printsporen nauweljks volgen en dat is een tijdrovende bezigheid.
Vandaar dat een schema me erg zou helpen.
[image]

Zitten er druppel tantaaltjes in?
In Sennheiser meetapparaten heb ik ze meermalen stuk gehad.

33mA is een behoorlijke stroom en dat geeft spanningsval over de sporen van de print. Als je de scoopaarde aansluit op de uitgang van je syncgenerator, dan kun je proberen met een 1:1 probe in de gevoeligste stand, de spanningsval te meten. Op een splitsing van sporen, kun je dan weer meten welk verder spoor stroom trekt.
Deze meetmethode, werkt in elk geval goed bij DC sluitingen in een circuit. In dat geval laat ik met een voeding een gecontroleerde stroom lopen, zeg een 50 a 100mA en met de meter in het mV bereik kun je dan meten over de sporen. Na de sluiting heb je geen spanningsval meer.
Het lijkt me dat je ook op deze manier met de scope kunt meten, met signaal erop

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks