chinees lcr metertje (Toestel of techniek)
door freddy vercruyce, 13-01-2014, 15:34 (3975 dagen geleden)
http://nl.aliexpress.com/item/Freeshipping-LC200A-LCR-meter/732750383.html
Gratis aan huis geleverd voor 28 euro.Das straf.Vraag heeft iemand dergelijk metertje en wat zijn de bevindingen?
Eigenlijk vijgen na pasen voor mij want ik heb er eentje besteld maar moet nog toe komen. Groeten Freddy
chinees lcr metertje
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 13-01-2014, 17:14 (3975 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door Maarten Bakker, 13-01-2014, 17:15
Mijn advies respectievelijk vermoeden is dat je de voeding meteen moet weggooien, en dat het daarna best een aardig hobbymetertje kan zijn. Het interessantste is om te zien hoe hij met lekkende papiercondensatoren om zal gaan, en hoe laag het laagste meetbereik loopt.
chinees lcr metertje
door henkk56 , 13-01-2014, 19:02 (3975 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Alibaba.com ,het moet niet gekker worden .
Henk
chinees lcr metertje
door freddy vercruyce, 13-01-2014, 19:03 (3975 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Mijn advies respectievelijk vermoeden is dat je de voeding meteen moet weggooien Hallo Maarten hoe zo?Is die niet geschikt voor 220/240 misschien?Of ligt het aan de blijkbaar speciale stekker die er volgens mij aan zit? Groeten Freddy
chinees lcr metertje
door v1ncent , Bredevoort, 13-01-2014, 19:24 (3975 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door v1ncent, 13-01-2014, 19:29
Ik gok om de hoop 'zooi' die goedkope adaptertjes mee uitspugen. Op wat radio's die hier staan storen ze ook als een malle en zal dus op de meter minder betrouwbare resultaten geven.
Verder een leuk geprijst ding, ben benieuwd naar de bevindingen!
--
TB-303 <3
chinees lcr metertje
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 13-01-2014, 23:56 (3975 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Inderdaad wat Vincent al zegt: Een netfilter ontbreekt. Wat jij al zegt: De stekker past niet, dus je moet sowieso al op zoek naar een verloopstekker. Maar het belangrijkste: de bouwkwaliteit is vaak bedroevend. En als zo'n ding opblaast, 50% kans dat wat eraan hangt ook niet meer leeft. Ook de isolatie/netscheiding kan matig zijn door te kleine kruipafstanden. Een te groot risico in mijn inschatting. Zelf pas 1 opgeblazen gehad, daarna kwamen ze er ook niet meer in.
chinees lcr metertje
door Armand , België, 14-01-2014, 06:29 (3975 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Freddy, er passen ook 4 AA batterijtjes in, heb je de netvoeding niet nodig.
Het is een LC meter, geen LCR.
Vriendelijke groeten, Armand
Heb zelf een Voltcraft (wel LCR) LCR 9063 "made in Taiwan" en werkt goed.
Was toen iets van 40 euro, verzending inbegrepen.
chinees lcr metertje
door Maurice , Dordrecht, 13-01-2014, 19:28 (3975 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Tja wordt ook steeds simpeler iets te ontwerpen met standaard programmeerbare
zaken incl D/A converterjes en al.
Progje schrijven - inkloppen, kastje er om.
Bekijk wel even de bereiken die dat ding heeft of je daarmee uitkomt.
Als je kijkt naar zo'n Peak ERS-70 (elko-ESR-tester) is die € 98,- al veel voor
dat kleine ding, maar ja kom er maar eens aan een andere.
Tevens licht moet ook branden bij verkopers, transporteurs,ontwerpers.
Als je dat vergelijkt met de VOLTCRAFT LCR-100 LCR die is 89,-
Wel breed bereik, en werkt prima.
Zou zeggen, je valt er geen buil aan.
chinees lcr metertje
door freddy vercruyce, 13-01-2014, 19:33 (3975 dagen geleden) @ Maurice
is die € 98,- al veel voor
dat kleine ding, maar ja kom er maar eens aan een andere.
Hallo Maurice het is geen 98 maar 28 euro verzend inbegrepen voor dit metertje Groeten Freddy
chinees lcr metertje
door freddy vercruyce, 14-01-2014, 21:30 (3974 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Hoi Iedereen bedankt voor de bijdragen.Inderdaad een LC en geen R metertje maar dat had ik wel reeds gezien hoor.Dit is duidelijk misleidende reclame . Ga na ontvangst een volledige refund vragen(haha ).Gewoon batterijen gebruiken zou ik zeggen en eens zien als het binnen komt wat het waard is.Voor die prijs kan ik niet bij het 17de gezet zijn hé( vertaald uit het west vlaams = bedonderd zijn ). Ik laat ten gepaste tijde nog wat weten Groetjes Freddy