Philips videocenter 8087 (26cp2601) (Gezocht)

door Bjorn Kusters @, 21-01-2014, 18:16 (4055 dagen geleden)

Hallo,

Zoals sommige reeds weten ben ik in bezit van een philips videocenter.
Hier is in het verleden een ander chassis in geplaatst.
Nu zag ik het apparaat vanmiddag staan en dacht , ik ga nog eens een balletje opgooien.
Ooit bood iemand mij een videocenter aan maar uit financeel oogpunt heb ik hiervan afgezien.
Ik ben niet te beroerd om te betalen , maar geen honderden euro's zoals destijds gevraagd werd.

Heeft er nog iemand een videocenter of weet iemand die er een heeft?
Ik heb eigenlijk alleen het orginele chassis nodig ,maar dit is nog moeilijker te bemachtigen als een compleet toestel.

Ik heb namelijk het idiote idee om dit toestel in de woonkamer te plaatsen.
Maar dan moet het natuurlijk wel werken , of op zijn minst op een normale manier te repareren zijn.

Gr Bjorn

Philips videocenter 8087 (26cp2601)

door henkk56 @, 23-01-2014, 08:24 (4053 dagen geleden) @ Bjorn Kusters
Gewijzigd door henkk56, 23-01-2014, 08:49

Wel neerzetten maar niet repareren/gebruiken,daar is een K12 chassis veel te gevoelig voor :dev .
Ik voel mijn vuist nu nog van het slaan op de K12 in de jaren 80.
Telefoon:Mijn tv (K12) doet het niet.... Vraag:Heb je er al op geslagen?
Wat een rommel,gooi toch in de kliko.
Maar even serieus,alle K12 tv's die ik wist te staan waren binnen 10 jaar
afgedankt terwijl sommige K9's en K11,s wel 20 jaar zijn blijven staan.
Alleen mijn kleine neefje had in de jaren 90 nog een K12 op zijn slaapkamer,er werd dan af en toe op los geslagen...

Henk

Philips videocenter 8087 (26cp2601)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-01-2014, 12:32 (4053 dagen geleden) @ henkk56
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-01-2014, 12:34

Daar staat tegenover dat een K12 met een handvol nieuwe connectoren (die waar de modules in gaan) bijna even betrouwbaar is als een K30.

Ik had er vroeger ook wel een hekel aan (ze waren niet goedkoop en snel op te lappen voor het budgetsegment), maar het zijn gewoon heel mooie toestellen.

Blijft staan dat het ombouwen van een ander chassis een berg werk is met de nodige beren op de weg, maar dat het mogelijk nog lastiger zal zijn om het originele chassis te vinden.

Normaal wordt zo'n groot lel bij defect snel gesloopt waarna het chassis overblijft, maar ik denk dat vrijwel elke (ex-)eigenaren van zo'n toestel het te bijzonder vonden om te slopen. Op die ene na natuurlijk, en op dat chassis is nu het wachten.

@Bjorn: ben je in Driebergen Februari? Zo ja dan stuur ik je even een mailtje.