voor jullie misschien oud nieuws maar (Toestel of techniek)
door freddy vercruyce, 23-01-2014, 14:13 (4055 dagen geleden)
Ik las eergisteren in de krant dat Philips de verdere ontwikkelingen en productie van Tv's volledig gaat stop zetten en zich gaat inzetten op meer winstgevende producten. Welke was niet gespecifieerd Groeten Freddy
Dat wordt medische apparatuur
door franshack , Hengelo ov, 23-01-2014, 16:18 (4055 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door franshack, 23-01-2014, 16:23
Philips gaat de Medische hoek in.
Het afstoten van consumer-electronics ia al in 2011 ingezet, oorzaak rode cijfers in die sector en missen van de boot.
Over Koninklijke Philips Electronics N.V.
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips - met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard - wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op
www.philips.nl/nieuwscentrum .
link aangehaalde artikel
www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/philips_vumc_patientbewaking/
--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla
Dat wordt medische apparatuur
door freddy vercruyce, 23-01-2014, 17:16 (4055 dagen geleden) @ franshack
Hallo Franshack bedankt voor de info en de links groeten Freddyy
Dat wordt medische apparatuur -> vergeet het maar!
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 23-01-2014, 20:59 (4055 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-01-2014, 21:03
Tenzij Frans van Houten inderdaad de verandering brengt die ik hoopte maar die niet waargemaakt lijkt te zijn in geval van de verkoop van de televisieafdeling...
Onder uitsluitend dat voorbehoud, voorspel ik dat Philips binnen 5 jaar de medische tak verzelfstandigt onder een andere naam, danwel verkoopt.
Over 5 jaar hier op het forum zullen we zien of Philips inderdaad alleen nog maar lampen en kleinhuishoudelijk maakt of dat ze hun zaken nog verder inkrimpen of juist terug uitbreiden of dat ze heel misschien wel een andere koers inslaan en op medisch gebied actief zullen zijn gebleven.
Iets meer on-topic vraag ik me af wat ze met de nog overgebleven televisie-activiteiten gaan doen (welke dat zijn laat ik als oefening voor de lezer, eentje weet ik zeker en minstens 1 andere vermoed ik).
Dat wordt medische apparatuur -> vergeet het maar!
door Maurice
, Dordrecht, 24-01-2014, 16:44 (4054 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Je hoort ook eigenlijk nog maar weinig innovaties op dat gebied.
Snap ook wel als je jaren aan het ontwikkelen bent en als het dan tot productie komt de buren er binnen een jaar mee van door gaan en tegen dumpprijzen.
Dan heb je geen middelen meer om te innoveren.
Weet ook totaal niet meer wat er achter de schermen voor ontwikkelingen zijn.
Afdeling componenten, is daar nog wat van over?
Was toch ook vooraanstaand met hun hoogwaardige onderdelen.
Weet wel dat ze al jaren bezig zijn met videocompressie technieken.
De audio apparaten is ook hard gegaan, waar 15 jaar terug nog heel arsenaal aan
dingen=> Tuner, cassette, Pickup, CD, DCC, Bandrecorder wat al niet meer zit dat nu allemaal in 1 Ipod.
TV is meer een beeldscherm geworden.
Dat 3D loopt ook nog niet echt lekker, hoewel broer net een nieuwe Philips 3d heeft gekocht en zeker pracht kwaliteit beeld geeft.
Onze Toekomst -> vergeet het maar!
door franshack , Hengelo ov, 25-01-2014, 10:04 (4054 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door franshack, 25-01-2014, 10:06
Ja daar zit een groot probleem, de ontwikkelkosten worden niet meer terug verdiend en de concurrent maakt goede sier,
of is je voor met een beter verkopend systeem ( Video 2000, NTSC, PAL ).
Ik zie het zo...
De huidige TV wordt niet alléén een beeldscherm maar een compleet GMS (GezinsManagementSysteem).
Je gaat er voor staan, zitten, liggen of hangen en kunt Old School TV kijken, Radio-luisteren, Telefoneren, Thuiswerken,
De Dokter raadplegen, Onderwijs volgen, E-Readen, Winkelen, Optreden met een Self Expo XXX-app ,
Bit coins sparen en vooral uitgeven ( voor dat het OM ze gaat invorderen), Selfie's maken.
Daarnaast wordt elkeen door de NLS ( Nederlandse Staat) 24/7 gecontroleerd via de WebCam, op gedrag, integratie , belasting enz.
Zonodig via BigBrother aan huisarrest gebonden,.....
Een compleet overzicht volgt na het uitbrengen van een demo-model
dat uiteraard in het Chinees wordt vrijgegeven met Engelse ondertiteling.
Het beeldscherm zelf zal echter verdwijnen en worden vervangen door een virtual-reality omgeving,
een sneakpreview hoe dat er uit ziet: ( NIET GESCHIKT VOOR OUDEREN)
--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla
Onze Toekomst -> vergeet het maar!
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 25-01-2014, 12:46 (4054 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door Maarten Bakker, 25-01-2014, 12:48
Hij is leuk
Voetnoot: Het bestuur van TPV is gecentreerd in de Republiek China (Taiwan), dus het totalitaire demomodel is naar ontwerp van onze eigen politi(e)ci gewoon in het Nederlands vrees ik...