laptop HP pavilion ZE4600 (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-02-2014, 11:08 (3755 dagen geleden) @ eddy
Gewijzigd door Maarten Bakker, 02-02-2014, 11:18

Ratelen na opstarten is mogelijk swappen omdat het geheugen al bij opstarten vol is, of anders is het de virusscanner die zijn update doet (en daarbij ook voor swappen zorgt). Soms doet de virusscanner een herstelpunt, Windows zelf in elk geval niet spontaan.

Bestanden die niet gedefragmenteerd worden zijn onder andere het wisselbestand. Uitzetten alvorens te defragmenteren is in dit geval geen optie, dan start hij niet op met 512MB.

Ook kan het zijn dat sommige systeemherstelbestanden niet gedefragmenteerd worden. In verband met prestaties kan het raadzaam zijn om het systeemherstel uit te zetten, als je systeem stabiel genoeg is om het niet nodig te hebben. Heb ik zelf op mijn ook al bijna antieke HP in elk geval wel gedaan.

Overigens is 450MB vlak na het opstarten vrij veel, dus je kan proberen met msconfig het nodige uit te zetten. Een verse installatie kan ook wonderen doen.

Wat het geheugen betreft: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf geeft aan dat er maximaal 2 maal 512MB SDRAM in kan. Jij hebt DDR-SDRAM aangeschaft, dus vrijwel zeker gaat het daar fout (het verbaast me dat het fysiek past, in gewone PC's is de maatvoering compleet anders en is verwisseling niet mogelijk). Het juiste geheugen kan je herkennen aan lagere snelheidsaanduidingen zoals PC133 inplaats van PC2700/DDR333.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum