VGA inbouwdoos (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 15-02-2014, 09:52 (3943 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 15-02-2014, 09:53

Dan pak je het idee.
printje en wat stekkers.
voorplaat van aluminium.

Neem aan dat je de trekontlasting bedoeld aan de buitenkant?
Binnen draad ligt toch stil, anders snap ik het niet wat er aan trekontlasting moet zijn aan draden die in een muur liggen.

Ook aan de binnenkant is trekontlasting nodig. De stugge vgakabel moet wat overlengte hebben om de plug eraan te monteren. Om hem daarna op zijn plaats te brengen, moet de kabel een beetje in de plooi gelegd worden, anders krijg je hem niet in de doos. Deze mechanische krachten, zijn al voldoende om de adertjes van de coaxkabeltjes te breken, Ze zijn niet dikker dan 0,10 tot 0,14mm2 , mechanische sterkte is dus heel klein.
het is dus zaak om de kabel goed vast te zetten en de aders zonder mechanische spanning te monteren.

In een latere bijdrage werd al geopperd om gaatjes te boren in de print en ty-raps te gebruiken, Dat kan, mits het sporenpatroon het toelaat. Zelf maken is voor mij zonder meer een optie, maar je zou verwachten dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat er een uitgewerkte oplossing voorhanden is.
Het was notabene een installateur, die mij vroeg of ik het fijne soldeerwerk kon doen.
Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks