Kenwood Platenspeler slaat op hol... (Toestel of techniek)

door ElektroNick @, Kalmthout (Antwerpen - België), 05-03-2014, 15:49 (3922 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Hallo Ed,

Ik kan het maar niet loslaten dat ik het toestel niet kan repareren, dus ben ik vandaag nog eens wat gaan meten.
Ik heb alle flowcharts die iets te maken hebben met de motor afgelopen en die lijken allemaal in orde.
Dan wou ik de fase afregelen met de oscilloscoop zoals beschreven in de service-manual. Helaas werkt er nog maar één kanaal op mijn scoop, dus het afregelen is erg moeilijk. Daarbovenop komt nog dat ik het beeld van mijn scoop niet stil krijg, wat alles nog bemoeilijkt.
Na een uurtje prutsen heb ik de fase ingesteld en de PLL proberen afregelen (de DC spanning moet 265mV zijn, echter varieert die spanning continu - ook het Quartz-lock lampje knippert voortdurend). Na een tijdje begon het draaiplateau vooruit te draaien op 45 rpm. :-D
Ik dacht natuurlijk dat ik de oplossing had gevonden, maar na een paar minuten begon het plateau weer heen en weer te schommelen.
Op 33 rpm krijg ik het helemaal niet goed. :-(

Ik vermoed dus wel degelijk een fout in de oscillator? Of een fout in mijn "afregelkunsten". :-P

Misschien dat ik is iemand moet opzoeken met een goede scoop.

Groetjes,

Nick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks