extenders voor textronix 496 spectrumanalyzer (Gezocht)

door loek @, Exloo (Drenthe), 11-03-2014, 17:41 (4005 dagen geleden)

Hallo forum lezers.

Voor de reparatie van een de Tetronix spectrum analyzer type 496 ben ik op zoek naar extender boards. Ik heb dit apparaat (werkend) gekocht, maar na een uur ging hij defect.

De extenders worden wel aangeboden op internet maar dan tegen zeer hoge prijzen.
Heeft iemand dergelijke extender boarden? Met een aantal connectoren zou je deze extenders ook zelf kunnen maken.

[image]

[image]
De contactafstand zowel horizontaal als verticaal is 3,83 mm (0,151 inch)

Ik zou 2 keer (mail en female) moeten hebben met 24 contacten (2* 12) en 1 keer (mail en female) met 12 (2*6) contacten.

Eventueel bestaande lenen zou ook een optie zijn.

Wie kan mij hier mee helpen?

Graag jullie reacties met vriendelijke groet,

Loek

extenders voor textronix 496 spectrumanalyzer

door Dominic @, Breda, 12-03-2014, 09:18 (4005 dagen geleden) @ loek

Misschien denk ik heel simpel hoor maar, met een paar haakse headers (male en female) en een stuk experimenteerprint met banen ben je toch klaar ?

door Doeve @, Borgercompagnie, 12-03-2014, 17:23 (4004 dagen geleden) @ Dominic

Lijkt mij ook simpel, maar je moet ze wel hebben of kunnen kopen.
Henk

door soundman2 @, Wouw, 12-03-2014, 18:16 (4004 dagen geleden) @ Dominic

Misschien denk ik heel simpel hoor maar, met een paar haakse headers (male en female) en een stuk experimenteerprint met banen ben je toch klaar ?

Niet helemaal, omdat de headers dubbele rijen hebben en met een experimenteerprint mat banen, sluit je rij A en B kort.
Gaatjesprint met losse eilandjes gaat weer wel, maar dat wordt los bedraden.
Zelf een print maken?

Soundman2

door loek @, Exloo (Drenthe), 12-03-2014, 21:38 (4004 dagen geleden) @ soundman2

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties,

Ik zie ook geen problemen om de extenders zelf te maken, maar dan moet je wel aan de juiste male/female connectoren kunnen komen. De pitsch is 3,83 mm en dubbele rijen. De pennen zijn niet verschoven ten opzichte van elkaar. Ook de twee rijen zitten op een afstand van 3,83 mm. Het geheel hoeft ook niet met printsporen uitgevoerd te worden. Dit kan ook met draad. En als je connectoren zou hebben dan kan je die ook vast zetten met lijm of schroeven.

De pen dikte heb ik niet kunnen meten omdat deze te diep in de print zitten.

Kortom je moet aan de connectoren kunnen komen. Op E-bay wordt een nagemaakte set aangeboden voor 100 dollar. Daar komen dan nog verzendkosten en invoer rechten bij. Gisteren is er een originele set voor 300 dollar verkocht?

Mijn hoop is dat ik iets kan vinden op de komende beurs in Rosmalen

Met vriendelijke groet,

Loek

door henkk56 @, 13-03-2014, 09:56 (4004 dagen geleden) @ loek

Misschien kan je een oude Tektronic scoop met deze connectors voor een prikje overnemen,tenslotte wordt alleen voor alles dat naar spectrumanalyzer ruikt de hoofdprijs gevraagd.

Henk