Sky Tronic 128 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 31-03-2014, 14:15 (3896 dagen geleden) @ RR1957
Gewijzigd door soundman2, 31-03-2014, 14:45

Hallo.

Mijn vraag is of onderstaande voorversterkertje geschikt is voor een MD-element en een cd speler
om aan te sluiten op de PU ingang van een (buizen, sorry, maar het gaat hier om het apparaatje)
radio. Info vragend bij de verkoper bleek deze ondeskundig te zijn.
Ik ken het merk niet en op internet is dit apparaatje niet gevonden door mij.

Is er een (beter) alternatief?
Op zich vind ik dit apparaatje met schakelaar wel handig.
Het gaat om een Shure M3D element (5.5mV) en een TivoliCD.
De radio is mono.

[image]

[image]

Skytronic is inderdaad een El Cheapo product uit China, maar kan best goed werken hoor.
Het ziet er inderdaad naar uit dat het een MD voorversterker (met RIAA correctie) is , voorzien van een inschakelbare by-pass.
Op de PHONO ingang sluit je het MD element aan en op AUX een apparaat op lijn-niveau, zoals bijv een CD-speler.
Sommige draaitafels hebben een losse aardader naast het audiokabeltje. Met deze losse draad wordt het chassis van de pu geaard en de draad komt onder de schroef naast de AUX ingang.(plaats is niet erg logisch.)
De output kun je zondermeer op de pick-up ingang van een normale buizen radio of versterker aansluiten.
Ook in het buizentijdperk waren er versterkers die reeds een ingang hadden voor een moderne dynamische pick-up, op radio's is dat nooit of heel zelden het geval.
Er zullen vast betere zijn, maar als de zaak niet bromt (door een slechte adapter) of ruist, door een brak ontwerp, moet je het gewoon aansluiten en gebruiken. De spec's zijn vermoedelijk beter als van de doorsnee buizenradio.Voor een mono radio, moet je de twee audio-uitgangen samen nemen. Een beetje afhankelijk van wat er in het doosje zit, moet je in elke ader een weerstandje opnemen van een 500 tot 1000 Ohm. Het beste is om dit altijd te doen bij het aansluiten van moderne apparatuur met transistors op mono ingangen.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks