AT-XT toetsenbord met DIN5 (Gezocht)

door Dominic @, Breda, 01-04-2014, 09:33 (3888 dagen geleden)

Heren,

Wie heeft er nog een AT-XT toetsenbord liggen met DIN-5 stekker ? Het bord moet omschakelbaar zijn, dus geen windows 95 plank.

[image]

Dominic

AT-XT toetsenbord met DIN5

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 01-04-2014, 10:51 (3888 dagen geleden) @ Dominic

Dominic,

Hier ligt nog een bijna nieuw toetsenbord met een DIN5 stekker. type Philips P2814-000, alleen wat bedoel jij met omschakelbaar zijn ?
Mail mij maar als je belangstelling hebt.

[image]

groet Jan Dirk.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-04-2014, 10:55 (3888 dagen geleden) @ Jan Dirk

Het omschakelen gaat om het protocol, dat is door IBM veranderd in de overgang van XT naar AT. AT-toetsenborden doen aan bidirectionele communicatie.

Voor zover ik kan vinden, zouden op zijn minst sommige uitvoeringsnummers van dit toetsenbord automatisch omschakelen. Wat dat betreft zou het dus kunnen voldoen aan wat Dominic vraagt.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik ben wel erg benieuwd naar het typeplaatje en of er ook opschriften op de doos staan.

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 01-04-2014, 11:46 (3888 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het omschakelen gaat om het protocol, dat is door IBM veranderd in de overgang van XT naar AT. AT-toetsenborden doen aan bidirectionele communicatie.

Voor zover ik kan vinden, zouden op zijn minst sommige uitvoeringsnummers van dit toetsenbord automatisch omschakelen. Wat dat betreft zou het dus kunnen voldoen aan wat Dominic vraagt.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik ben wel erg benieuwd naar het typeplaatje en of er ook opschriften op de doos staan.

Maarten,

Jij mag alles vragen, ;-) ik heb het bord destijds op een beurs in Dortmund gekocht.
en hierbij dan nog wat fotomateriaal:

De Doos.
[image]

Het Toetsenbord.
[image]

Groet Jan Dirk.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-04-2014, 10:10 (3887 dagen geleden) @ Jan Dirk

Dankje! Kan het zijn dat de doos (wel Philips opzich) niet bij het toetsenbord hoort? Kan je misschien nog even kijken (hoeft niet met foto) naar de laatste letters/cijfers van de FCC ID?

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 02-04-2014, 11:37 (3887 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dankje! Kan het zijn dat de doos (wel Philips opzich) niet bij het toetsenbord hoort? Kan je misschien nog even kijken (hoeft niet met foto) naar de laatste letters/cijfers van de FCC ID?

Maarten,

Je hebt gelijk, de doos hoort bij een eenzelfde Philips-Toetsenbord maar dan met een PS2 stekker. Ik maak hier vanavond nog wel even een paar plaatjes van.

p.s. de FCC ID van het gevraagde toetsenbord is GJK35U101WN-2

groet JD.

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 02-04-2014, 16:14 (3887 dagen geleden) @ Jan Dirk
Gewijzigd door Jan Dirk, 02-04-2014, 16:30

Maarten,

Je hebt gelijk, de doos hoort bij een eenzelfde Philips-Toetsenbord maar dan met een PS2 stekker. Ik maak hier vanavond nog wel even een paar plaatjes van.

p.s. de FCC ID van het gevraagde toetsenbord is GJK35U101WN-2

Harry Indewarry, groet JD.

Hoi,

Dit Toetsenbord hoort bij de doos van het voorgaande bericht, PS2

[image]

En dit is de Doos die bij het Toetsenbord van het voorgaande bericht hoorde, DIN5

[image]

groet JD.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-04-2014, 11:08 (3886 dagen geleden) @ Jan Dirk

Dankjewel, leuke nummers voor de collectie!

5107 staat voor computermateriaal uit/bedacht in Canada, wat heel goed kan kloppen omdat ze daar destijds een PC-fabrikant hebben overgenomen.

door Dominic @, Breda, 03-04-2014, 12:09 (3886 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,

Ik kwam deze nog tegen van een P3105 computer :

[image]

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-04-2014, 01:27 (3885 dagen geleden) @ Dominic

Ha, leuk van een echt PC-Priveproject van Philips zelf.

Mijn eerste (nouja door mijn vader gekocht) PC was uit dezelfde reeks, een Headstart LX-CD.

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 03-04-2015, 20:57 (3520 dagen geleden) @ Maarten Bakker

De Headstart kwam niet uit Canada, maar uit Zuid-Korea en werd oorspronkelijk door Vendex (V&D)op de markt gebracht en daarna door Philips overgenomen en stierf vlak erna een stille dood... Wel uit Canada kwam de P3105 (op de foto). Philips geloofde aanvankelijk niet in de PC als een serieus professioneel product; toen het tegendeel bleek probeerden zij hun achterstand in te halen door de Canadese fabrikant Corona in te lijven die de P3xxx serie fabriceerde.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-04-2015, 23:38 (3520 dagen geleden) @ Jeroen Visser
Gewijzigd door Maarten Bakker, 03-04-2015, 23:45

Zoals jij het beschrijft klopt het toch gewoon met mijn constatering? Het model Headstart LX-CD dat ik hier heb staan houdt het midden tussen de P3105 en de NMS91xx reeks en is overduidelijk in Canada gefabriceerd. De achterkant lijkt sprekend op de getoonde foto, inclusief 12NC.

Eerst was Hyundai kennelijk de OEM voor Headstart PC's, later nog wel voor de monitoren want bij de mijne werd origineel een Hyundai VGA-monitor geleverd.

Of alle Headstarts vanaf een gegeven moment uit Canada kwamen, durf ik niet te zeggen. Ik denk dat Headstart op enig moment inkocht bij Philips maar er nooit onderdeel van uitmaakte (in mijn herinnering geen 12NC's op de bijbehorende boeken). Niet veel later was het inderdaad afgelopen met het merk. Ik herinner me dat Dixons overstapte op Bright? Misschien zelfs wel van dezelfde distributeur/merkhouder.

door Dominic @, Breda, 01-04-2014, 11:04 (3888 dagen geleden) @ Jan Dirk

Jan Dirk, ik neem hem graag van je over.

Afhandelen via de mail ?

Groeten,

Dominic

ps. Maarten, uiteraard gaan we jou voorzien van alle opschriften ;-)

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 01-04-2014, 11:47 (3888 dagen geleden) @ Dominic

Dominic,

Handel het vanavond even met je af, moet dadelijk weg.

gr. JD.

door françois, 01-04-2014, 17:46 (3888 dagen geleden) @ Jan Dirk

Kan zijn dat ik er ook nog enkele gebruikte heb liggen maar dan moet ik gaan zoeken , ik hoor wel of het nodig is.
François

AT-XT toetsenbord met DIN5, Cherry Keyboard

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 02-04-2014, 21:20 (3886 dagen geleden) @ Dominic

Dominic,
Het keyboard wat jij bedoelt is een Cherry Keyboard. Ik gebruik zo'n keyboard al meer dan 20 jaar tot volle tevredenheid. Af en toe alle toetsen eraf en met zeep schoonmaken en weer in elkaar zetten. aan de onderzijde zit een printschakelaar met 2 standen die beide op off moeten staan.
Alard.

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 08-04-2014, 12:57 (3881 dagen geleden) @ Dominic

Het toetsenbord op het plaatje komt uit de Philips hoek en werd onder andere ook bij de Headstart geleverd. Ik heb er nog één liggen waar dat met grote letters opstaat. Mail me maar als je nog belangstelling hebt.

petrus bitbyter

door msturrus, 01-04-2015, 07:35 (3523 dagen geleden) @ petrus bitbyter

Beste Petrus,

Een beetje aan de late kant maar heb je toevallig nog dat Philips keyboard liggen of heb je nog een andere? Zo ja, wat wil je hiervoor hebben?

Ik hoor het graag.

Gr,
Marvin