ITT Touring 109A (Toestel of techniek)

door Bredero @, Vlaanderen, 13-04-2014, 16:09 (3883 dagen geleden)

Na een lange periode van stilstand heb ik het toestel opnieuw ingeschakeld maar
er is een probleem, de afstemcondensator loopt vast. Ik dacht dit op te lossen door middel van van Kontakt 60. Aanvankelijk goed resultaat, probleem opgelost ? neen, twee dagen nadien is hij opnieuw vast gelopen, terug bewerkt met Kontact 60
opnieuw een positief resultaat tot twee dagen nadien opnieuw vast. Wie heeft hier een oplossing voor ? of weet wat het probleem is ?

ITT Touring 109A

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-04-2014, 18:03 (3883 dagen geleden) @ Bredero

Kontakt 60 is ongeschikt (eigelijk voor alles, behalve voor een eerste schoonmaakronde om oxide op te lossen). Het is om te beginnen zuur, dus als je het laat zitten tast het de dingen aan. Verder is het wel een beetje smerend, maar dat is zoals je gemerkt hebt, vluchtig.

Ik heb zelf op advies van anderen WD40 gebruikt om de lagers van een afstemcondensator te smeren (er waren meer tips, maar dit middel had ik bij de hand) en dat doet het vooralsnog goed.

Je zult in jouw geval wel eerst de oude Kontakt 60 moeten verwijderen. Dat kan bijvoorbeeld met Kontakt WL of met IPA.

ITT Touring 109A

door Bredero @, Vlaanderen, 13-04-2014, 20:01 (3883 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Bedankt Maarten voor de info, ik ga uw raad opvolgen en een ander produkt aanschaffen. Ik dacht dat Kontakt 60 voor alles goed was :-) dus niet.