voedingen koppelen (Toestel of techniek)

door freddy vercruyce, 19-04-2014, 16:49 (3877 dagen geleden)

[image]

Ik heb een soortgelijke voeding.Niet hetzelfde merk maar dezelfde specificatie's.Dus 2x 0-30 volt ,mogelijkheid om deze in serie te zetten tot 60 v en een vaste uitgang van 5 v.Nu is de vraag of ik een tweede identieke voeding nog eens achter deze kan plaatsen om aldus indien nodig 0-90 of 0 -120 volt te bekomen??Groeten Freddy

voedingen koppelen

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 19-04-2014, 17:44 (3877 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Dag Freddy .... ja, je kan die voedingen gewoon 'in serie' zetten om een hogere spanning te bekomen.

Groeten .... Hugo Sneyers

voedingen koppelen

door freddy vercruyce, 19-04-2014, 19:18 (3877 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo Dank voor de bevestiging Grt Freddy

voedingen koppelen

door Mohawk ⌂ @, Ter Apel, 19-04-2014, 21:52 (3877 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Éh, kan je geen problemen krijgen als beide apparaten
aan de randaarde hangen??

--
M.v.g. Wim

voedingen koppelen

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 20-04-2014, 04:16 (3877 dagen geleden) @ Mohawk

Randaarde geeft geen problemen. De uitgangen van deze voedingen zijn zwevend en niet met randaarde verbonden.

Er zijn wel grenzen voor wat het maximale spanningsverschil tov aarde betreft, maar dat zou je uit de specificatie's van deze voeding moeten halen.

Ik ken deze voedingen uit de tijd dat ik op de HTS in Breda werkte: daar hadden ze dit type ook in gebruik. Erg zwaar en geheel conventioneel uitgevoerd......

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl