Test moderne KG-portables (Toestel of techniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 23-04-2014, 21:32 (3873 dagen geleden) @ Pieter Vos

In het verleden bracht Radio Nederland Wereldomroep ook KG radio vergelijkende testen uit. Daarin kwam de SONY ICF7600GR ook als beste getest.

Maar ik heb toen toch maar besloten tot de aanschaf van een tweedehands SONY ICF2001D, een toestel van grotere omvang maar ook geroemd om de ontvangst kwaliteit. Inmiddels is RNW gestopt met de Nederlandstalige uitzendingen, helaas. En KG luisteren doe ik zelf ook niet zo veel meer. Wel is aardig van zulke ontvangers als de genoemde SONY's dat ze dankzij de pll afstemming heel stabiel zijn en ook enkelzijband kunnen ontvangen. Daarom is het op deze toestellen prettig luisteren naar bijvoorbeeld de zendamateurs. (80, 40 en 20 meter band).

mvg, Pieter

Een ICF-SW7600 heb ik ook, maar dan zonder toevoeging "GR". Daarvoor had ik al een Grundig Satellit 500. Die laatste beviel/bevalt (nog steeds) erg goed. Maar voor fietsvakanties veel te zwaar. Daarom kocht ik begin '90 een Sony ICF SW7600, inderdaad ook naar aanleiding van de testen van RNW.
Luisteren naar RNW tijdens fietsvakanties in Zuid-Frankrijk was altijd een waar genoegen. Vooral de begintune (in die dagen): het 'Merck toch hoe Sterck' sprak me altijd erg aan (als geboren Bergenaar - Bergen op Zoom).
Op de Grundig heb ik in 1989 nog op de amateurband (met enkelzijband) geluisterd naar noodoproepen van zendamateurs in Roemenië, waar in de kerstdagen '89 de revolutie was uitgebroken.
Dergelijke bijzondere ervaringen heb ik met de Sony niet, maar ik heb daar ook wel naar zendamateurs mee geluisterd.

--
Groeten,

Piet.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks