printconnector pitch 0,16 inch (Gezocht)
Hallo forumlezers,
Wie kan mij helpen aan een “male” connector met 40 contacten (iedere zijde 20).
Op de foto zie je een extender met 2*15 contacten.
Ik zoek dus alleen het print-“male” deel.
Het mag van een oude print zijn afgezaagd, etc. De pitch afstand van de contacten is 0,16 inch omgerekend 4,07 mm.
Ik wil deze connector gebruiken om een dummy belasting te maken voor de voeding van de Tektronix spectrum analyzer type 496.
Ik heb al eerder op dit forum een reparatieverslag geplaatst van deze analyzer. Hij werkt goed, maar als je kritisch kijkt dan zag je wat verouderingsverschijnselen.
De tekst boven en onder van deze spectrum analyzer stond wat te wiebelen. Dit wordt veroorzaakt door een slechte afvlakking van de voedingsrimpel
Nu zit er in de Tektronix spectrum analyzer type 496 een geschakelde voeding (66 KHz).
Op internet staan diverse onderwerpen over deze instabiliteit van de letters/cijfers.
Er wordt aangeraden om alle hoogspannings-elco’s (3,3uF/300 Volt) te vervangen.
Om bij de voeding te komen moet je veel demonteren. Je kunt de onderdelen van de voeding niet meten als deze ingebouwd is.
De voeding is nu gedemonteerd en de 7 hoogspannings elco’s zijn vervangen (door low ESR type).
Het apparaat is al minstens 20 jaar oud en het zou jammer zijn als na het in elkaar zetten er later toch nog een andere elco defect gaat. Dat is de reden dat ik nu maar alle overige elco’s in de voeding ook ga vervangen.
Dit betekent dat ik nog 12 elco’s moet vervangen. In totaal zijn er dan 19 elco’s vervangen.
Ik kijk wel 10 keer per elco waar de plus en min moet zitten, ook of je geen sluiting maakt door verbuigen van componenten, etc.
Maar je weet pas zeker dat je geen fouten hebt gemaakt nadat het apparaat weer in elkaar zit en alles werkt weer.
Toch wil ik voor het inbouwen wat meer zekerheid. Met de connector die ik zoek kan ik op alle geleverde spanningen een belastingsweerstand aansluiten. Ook kan ik de sensor draden aansluiten. Hierna de 230 Volt netspanning er op en alle spanningen controleren.
De voeding heeft de volgende spanningen: (9V/2A), (-7V/0,4A), (-5V/0,2A),(+5V/4A),(+15V/2A),(-15V1,8A),(+17V/1A),(+100V/0,06A ),(+300V/0,015A). Via de connector boots ik dus het gehele stroomverbruik van de analyzer na. Zonder dat de analyseer gevaar loopt bij eventuele voedingsproblemen.
Ik hoop dat iemand een printconnector voor mij heeft.
Al vast bedankt met vriendelijke groet,
Loek
Complete draad:
- printconnector pitch 0,16 inch -
loek,
28-04-2014, 13:29
- printconnector pitch 0,16 inch - soundman2, 28-04-2014, 14:56
- printconnector pitch 0,16 inch - petrus bitbyter, 28-04-2014, 21:25