Onderdelen gezocht voor Philips Fanette L0X90T (Gezocht)
Ik was 12 jaar en ik had bovenstaande radiootje.
Ik was er heel blij mee want het ontving alles, alle zeezenders tot Caroline North aan toe, in Amsterdam.
Wat ik jammer vond was dat het radiootje zo blikkerig klonk.
Philips was vergeten een klankkastje in te bouwen.
Nu had ik zelf een mooie speaker en een stevige sigarenkist en ik bouwde daar een speakerboxje van. Mijn moeder gaf me een lapje stof en dat werd het speakerdoekje.
Als ik de radio daarop aansloot dan klonken de zenders als een klok, schitterend!
Maar ik zat wel met 2 kasten en erg portable was dat niet, dus...
ik besloot om het radiootje uit te bouwen en in te bouwen in het sigarenkistje.
Wonderwel lukte dat goed, figuurzagen om kleine openingen te maken voor de afstem C en het kleine volumeknopje.
De radio klonk als een tierelier en ik vond wel dat alles opnieuw afgeregeld moest worden.
Daar ging het mis. Ik denk dat ik aan de oscillatorspoel draaide toen de radio er abrupt mee stopte.
Toen ik laatst de zolder opruimde vond ik de print, van het sigarenkistje is niets meer teruggevonden.
Het lijkt me leuk om die print, mijn eigen radio, weer aan de praat te krijgen maar dan heb ik wel wat onderdelen nodig.
Wie kan mij helpen aan deze onderdelen voor de LOX90T
een oscillatorspoel
een klein volume regelaartje, één met draadjes i.p.v. pennen
een afstem C
diode OA 85
transistor OC 45
een leeg LOX90T kastje, of een goede sigarenkist (dan probeer ik het opnieuw)
een speakertje
Wat er niet is moet ik proberen aan te vullen met vervangende onderdelen
Ik heb al precies zo'n radio, die het doet, maar ik vind het leuk om mijn eigen radio na 50 jaar weer te laten werken.
Voor dat radiootje dat ik nu heb zoek ik het oortelefoontje met de platte stekker, of alleen de platte stekker.
Jack