Nanette is een gilkip, philips L1W22T (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 23-07-2014, 16:33 (3784 dagen geleden)
Gewijzigd door Marotick, 23-07-2014, 16:53

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een Philips L1W22T
[image]
Een leuk radiootje, volgens mij het kleinste is dat Philips gemaakt heeft in 1962.
De FM doet het maar de AM (MG en LG) was doodstil.
Ik verdacht de detectie-diode en voor de OA90 heb ik een OA95 geprobeert en ja hoor er kwam weer gewoon geluid uit maar de OA95 is een dikke jongen dus ik ging opzoek naar iets kleiners. Ik heb verschillende dioden geprobeerd en een heel klein diode-tje deed het 't beste, maar was dat geen variocap? of een skotty?
Nog een andere geprobeerd maar dat kleine zwarte dingetje met het witte ringetje deed het hoorbaar beter. Dus die ging er in.
Nu heb ik de radio afgeregeld en hier in Huizen krijg ik zelfs Radio Waddenzee aardig binnen, maar... als ik naar een sterke zender ga dan gaat Nanette oscilleren.
Ligt dat nu aan dat diode-tje? of moet het wat anders zijn?
Wie weet het?
Het is lastig om andere te proberen want de diode zit in een afgeschermd gedeelte zodat ik telkens het afschermingskapje moet verwijderen en opnieuw moet aanbrengen bij ieder probeersel.
[image]
links zie je de OA95, in het midden de defecte OA90 en rechts de diode die mogelijk een variocap is en die er nu inzit.
Als iemand een OA90 voor mij heeft in deze kleine uitvoering, dan kan ik een foute diode uitsluiten v.w.b. het gillen.

Jack Marotick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks