nieuwe plaat gestoken in tv (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 06-08-2014, 13:09 (3771 dagen geleden) @ freddy vercruyce

http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=21015
Hier de beloofde feedback.Twee dagen had deze tv kuren.De derde dag ging ik naar het verkooppunt voor de vraag of ik voorlopig een vervang tv kon krijgen omdat het echt lastig kijken was.Ik kreeg er onmiddellijk eentje mee.Toen ik thuis kwam speelde speelde de tv terug normaal!!Dacht reeds ,lap daar heb je zo'n lastige panne.Had liever gezien dat de fout gewoon gebleven was.Gelukkig had ik foto's gemaakt van het defekt in het beeld.Na dat de verlofperiode voorbij was is de defekte tv naar de reparatiedienst gegaan.Blijkbaar is een technieker van Philips ter plaatse geweest in het verkooppunt waar de tv vandaan komt en heeft men er een nieuwe plaat in gezet.Bij mijn vraag hoe hij dit kon vast stellen dat de plaat defekt was aangezien de tv het gewoon terug deed schijnt het zo te zijn dat er een error geheugen te zitten in deze tv's waar de technieker in kan scrollen en vast stellen wat er gebeurd is
Groeten en dank voor eerdere reacties Freddy

Veel toestellen, ook in het beeldbuizentijdperk hadden de laatste jaren een ingebouwde foutdiagnose. De parameters werden opgeslagen en een tech kon daaraan uitlezen, wat er gefaald had aan een toestel. In sommige gevallen was het dan niet mogelijk, om de foutenlijst via de buis weer te geven. De uP kon dan vaak nog wel via aanwezige leds op het toestel een storingsindicatie geven, door de leds in een bepaald ritme te laten knipperen.
Wat jouw fout betreft, kan het in geval van een fabrieksmonteur, ook gewoon een ervaringsfout geweest zijn. Sommige fouten, komen frequenter voor dan andere.
Een aantal jaren geleden had Philips problemen met een bepaald type beeldbuis.
Aan het uitschakelgedrag van de TV was meestal vast te stellen, dat het inderdaad de buis betrof. Zoiets kan hier natuurlijk ook aan de orde zijn, een slechte serie displays of zowat.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks