Condor telescoop antenne (Gezocht)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 10-08-2014, 09:52 (3997 dagen geleden)
Gewijzigd door Marotick, 10-08-2014, 09:56

Voor mijn nordMende Condor zoek ik een telescoop antenne.
Het is niet zomaar een telescoop maar één die door een geleider naar buiten wordt geleid.
[image]
Er zijn ook andere radio's geweest met een geleid telescoopsysteem.
Wat ik zoek is een telescoop antenne van ca 20 cm lengte met een dikte van 6 mm en een uitgeschoven lengte van ca 75 cm
Belangrijk is dat het knopje ook niet groter is dan 6 mm of het knopje moet er af kunnen omdat de telescoop door de geleider heen geregen moet worden.
De originele telescoop moet een kleine verdikking helemaal onderaan hebben zodat de telescoop bij het uittrekken niet ook de radio getrokken wordt.
Dit zou ik zelf kunnen maken.
Maar als iemand een originele telescoop antenne heeft geniet dat de voorkeur.

Jack Marotick

Ook zoek ik nog een draagbeugel voor deze radio, de radio is 23 cm breed.

Condor telescoop antenne

door Piet van der Pol @, 11-08-2014, 11:46 (3996 dagen geleden) @ Marotick

Hallo Jack,

Ik heb nog wel een antenne van ongeveer 20cm lang, en 6mm dik. De knop is echter 6,5mm dik en kan er niet af. Echter, de onderzijde heeft een knikstukje van ongeveer 3cm, dat met een schroefje vast zit. Door dit los te schroeven, kan de antenne in de radio gestoken worden. En dan kun je daar zelf een verdikking aanbrengen/opschroeven tegen het eruit trekken. Of gewoon het knikstukje gebruiken, dat zelf ook nog een (tweede) schroefgaatje heeft voor het vastzetten aan de kast.

groetjes,

Piet

Condor telescoop antenne

door Marotick ⌂ @, Huizen, 11-08-2014, 13:49 (3996 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Dat is mooi want de kast van de condor gaat schitterend worden.
De kast is gewassen en de kleine beschadiging hersteld.
Er zit een aluminium strip omheen met daarin een stoffen band.
Van die band is 50 jaar vuil verwijderd en de strip daarvan ga ik de flens opnieuw rondmaken.
De antenne is natuurlijk nodig om hem goed te laten spelen anders kan hij alleen de AM weergeven.
Ik neem contact met je op via de PM en dan regelen we het wel.

Nu nog iemand die een draagbeugel heeft en dan is hij weer, portable.

Jack