Replica, Kapotte afstem-C (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-09-2014, 13:19 (3733 dagen geleden) @ radiowizzard
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-09-2014, 13:28

Hallo Theo,

De meest voorkomende replicalentebode van Philips zelf komt inderdaad uit de DDR (Technisch Physikalische Werkanstalt Neuruppin, waarschijnlijk uitbestede assemblage aan penitentiare inrichtingen - bron van dat laatste meen ik Jeroen Landman).

Dit is echter van binnen een compleet ander toestel (*) met een duidelijk andere bouwwijze. Inmiddels is er door een van m'n collega's online een exemplaar gevonden met een label van de Roemeense fabrikant Tehnoton onderop, maar ik ben toch benieuwd of er op de radio van Gerard ook een dergelijke sticker zit of dat er nog andere aanwijzingen zijn die de herkomst bevestigen of weerleggen.

Inmiddels is het modelblad in radiomuseum.org al dienovereenkomstig aangepast.

(*) ITC was òf soort van een 'bouwmarktmerk' dus importeur van allerhande goedkope spullen, of het was een Roemeens exportmerk. Ik herinner me vaag ook een televisietoestel met het Roemeense Indiana chassis (die zijn ook verkocht onder merknamen die leken op Multipech, Frontpech, Superpech).

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks