kleine tegenslag restauratie philips l2x97t (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 11-10-2014, 16:32 (3702 dagen geleden) @ Marotick

Mijn oproep destijds hed succes ik kreeg goede afbeeldingen van een wijzerplaat van deze radio. Iemand bracht mij op het idee om het schaaltje te printen en dat proberen over te drukken op de schoongemaakte wijzerplaat.
Ik had zelf een ander idee gekregen want er bestaan ook plastic vellen waarop geprint kan worden voor bijvoorbeeld een presentatie via een overhead projector.
Nu zijn die vellen moeilijk tegenwoordig te koop want wie gebruikt nog een overheadprojector?
Toevallig liep ik vrijdag in Almere en daar zag ik een hele goede hobbywinkel die alles heeft voor de creatieveling, Ruan.
Daar kocht ik een paar overheadsheets, 65 cent per stuk, en daar heb ik mijn nagemaakte wijzerplaat op geprint. Zelf had ik op de wijzerplaat interessante radiostation geplaatst die in de jaren 60 belangrijk waren.
Ik heb mijn wijzerplaat in spiegelbeeld op het doorschijnende vel geprint zodat de tekst op de onderplaat komt te liggen waar destijds stationsnamen op gedrukt zaten.
Dit is het resultaat. In het echt is het mooier dan op de foto en is niet van het origineel te onderschijden behalve dan dat deze zenders nooit bij Philips op de wijzerplaat afgedrukt hebben gestaan.

[image]

Jack Marotick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks