Hallo forumlezers,
Wie heeft er interesse voor een V2000 videorecorder, type VR2023,
met de AV5561, het IR ontvangertje voor de afstandsbediening (met erbij horende aansluitkabel),
de type 5300 afstandsbediening en
de 22AV5530/00, adapter voor aansluiting van een monitor en/of camera.
Alles samen @ 75 euro.
Eea wordt wegens het gewicht (transportkosten !) best niet verstuurd.
Reacties graag via PM.
Gaston
Video 2000
door Dominic , Breda, 12-10-2014, 00:52 (3879 dagen geleden) @ Gaston
Ik heb zelf geen interesse en ik wil je niet ontmoedigen maar de prijs van een dergelijke ongereviseerde recorder ligt doorgaans tussen de 15 en 30 euro.
Dominic
Video 2000
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 12-10-2014, 01:45 (3879 dagen geleden) @ Dominic
En dan in dit geval misschien wel een 5 a 10 euro extra vanwege het AV-kastje dat wat zeldzamer is. Maar inderdaad zijn de eerste en anderhalfste generatie V2000 vooral leuk voor de verzamelaar en hebben wat minder practische waarde (mensen die veel banden hebben en goed geld overhebben om de boel spelend te houden gaan voor de latere generaties).
Video 2000
door ruudtx , Utrecht, 12-10-2014, 18:01 (3878 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Als je banden hebt die op de eerste generatie zijn opgenomen dan kan je toch beter ook daarop afspelen.
Ik heb indertijd gemerkt dat het geluid bij uitwisseling tussen 1e en 2e gen niet meer synchroon is, wegens verschil afstand audio videokop afstand.
Video 2000
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 12-10-2014, 20:06 (3878 dagen geleden) @ ruudtx
Weer wat geleerd! En slordig van Philips...
Video 2000
door kris
, Gent, België, 12-10-2014, 22:55 (3878 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Weer wat geleerd! En slordig van Philips...
Wat je zegt Maarten. Zelfs bij het zgn mindere VHS systeem was de afstand tussen video en audiokop keurig vast gelegd in de standaard. Er bestond zelfs een speciale controletape voor, dzgn X-distance tape. Hiermee kan je controleren of je audio/CTL kop wel met het juiste beeld meeloopt.
groeten
Kris
Video 2000
door ottoderuig , Baarn, 28-10-2014, 21:16 (3862 dagen geleden) @ ruudtx
Daar ben ik het niet mee eens.
Als fulltime bandengraver heb ik nooit problemen met audio en/of video vanaf de vcc teeps. Er zal wel wat loos (geweest) zijn met je machine ;)
Video 2000
door snameroc , Etten Leur, 28-10-2014, 22:34 (3862 dagen geleden) @ ottoderuig
Ik geloof ook niet dat dat zo is ik heb vroeger 10 tallen recorders hersteld en schoon gemaakt van het type vcc, ik gebruikte daar vaak de zelfde test banden voor maar heb het nooit geconstateerd. Ik heb van beide generaties nog diverse recorders ik zal er eens een kier specifiek op letten.
Johan
Video 2000
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 29-10-2014, 13:53 (3861 dagen geleden) @ ottoderuig
Ik vraag me af of het door Ruud aangehaalde verschil niet eerder een verschil tussen Philips en Grundig was. Bij nader inzien meen ik me vagelijk zoiets te herinneren, maar het kan ook dat het over vroege VHS ging (Grundig gebruikte U-loading dus een ebhoorlijk andere loopwerklayout).
Video 2000
door snameroc , Etten Leur, 29-10-2014, 22:39 (3861 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Philips had ook zo een variant in het vhs programma maar volgens mij heette dat c loading maar ook daar geen probleem met beeld en geluid sync.
Ook van de Grundig v2000 kan ik me niet herinneren dat er problemen waren tov Philips en die heb ik ook genoeg in de hand gehad met die onmogelijk onlogische bediening voor opnemen.
En laten we eerlijk zijn het probleem is met de digitale registratie methoden alleen maar groter geworden.
Johan
Video 2000
door kris
, Gent, België, 30-10-2014, 14:48 (3860 dagen geleden) @ ottoderuig
Daar ben ik het niet mee eens.
Als fulltime bandengraver heb ik nooit problemen met audio en/of video vanaf de vcc teeps. Er zal wel wat loos (geweest) zijn met je machine ;)
dat komt omdat je er nooit op gelet hebt. Het is er wel degelijk,maar blijft binnen + - 40 mSec. Daar val je niet over, maar het kan wel degelijk een tot frame schelen . Zelf betacam kon het hebben, VHS, U-matic, betamax. Reden is dat er geen procedure is om de audiokop exact op de juiste afstand te be brengen tot de start van de videotrack.. Een verschuiving van 22 µcron betekent bij VCC al een andere field... Voor VHS is er wel degelijk een afregeltape bestaande die toelaat die afstand juist te zetten (X-distance) die was behoorlijk prijzig... In de andere formaten niet (bij mijn weten)
Reden dat het bij VHS er kwam is dat je Longitudinale en HIFI sporen kan mengen. als die tov elkaar ook maar iets verschoven lopen heb je een ernstig audioprobleem. Daarom moest het mogelijk zijn de audiokop exact op de juiste plaats te krijgen.(compabiliteit)
groeten
Kris
Video 2000
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 30-10-2014, 18:57 (3860 dagen geleden) @ kris
Nou moet ik weer even in m'n theorie graven, maar als het afwijkt moet dat toch exact 1 frame zijn als de audio- en controlkop gecombineerd zijn?
Video 2000
door Marcel van Grinsven
, Rosmalen, 30-10-2014, 19:40 (3860 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Bij een gecombineerde kop kan er zeker een afwijking ontstaan.
Bij een foutieve afstelling kunnen de koppen in de verkeerde positie staan. Als de CTL / audio kop te veel naar links of rechts staat afgesteld, dan zal de CTL kop een eerdere of een latere framepuls oppikken, maar de video werkt verder prima, maar bij een tape van andere recorders gaat dit mis, hier een afwijking in het geluid.
Groet, Marcel