Gegevens Goldfunk multi band receiver (Gezocht)
Hallo allen,
Wie heeft (of weet waar te vinden) documentatie en/of een schema (etc) van de Goldfunk "solid state multi-band portable receiver" zoals afgebeeld op de foto.
Deze radio heb ik gekregen van mijn zwager, opgeknapt en speelt weer naar tevredenheid.
Bij voorbaat hartelijk dank, Dirk Hartland
Gegevens Goldfunk multi band receiver
Probleem bij dit soort apparaten, is dat de merknaam meestal is van "Wat zullen we er vandaag eens opzetten"... Achterop staat meestal wel in welk land hij is gefabriceerd, en misschien staan er nog zichtbare teksten in het plastic of op het typeplaatje. Ook het binnenwerk, inclusief de types van toegepaste transistoren en eventuele opschriften, kan aanwijzingen geven. Ik vrees dat dat pas het begin van je speurtocht zal zijn, of iemand moet hem toevallig herkennen.
Maarten, het zal inderdaad zo zijn als je geschreven hebt. Zal binnenkort aan mijn zwager vragen hoe hij aan deze radio gekomen is. Ik kan mij het niet zo goed meer herinneren, maar volgens mij werden deze radio's verkocht bij postorderbedrijven, of zoiets. Waar?
Bedankt voor je antwoord.
Vermoedelijk is de radio gemaakt in Hong Kong.
Bij radiomuseum hebben ze één Goldfunk, maar helaas niet de jouwe. Wel in dezelfde stijl, dus vermoedelijk van dezelfde periode.
http://www.radiomuseum.org/r/unknown_goldfunk.html
Groetjes,
Nick
Hoi Nick,
Bedankt voor de info, had het al gevonden! Googelen heeft mij ook niet verder geholpen.
Ik ga verder zoeken nadat ik m'n zwager gesproken heb.
Groetjes, Dirk