Philips 22GR814 (Toestel of techniek)

door ElektroNick @, Kalmthout (Antwerpen - België), 22-10-2014, 17:58 (3924 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door ElektroNick, 22-10-2014, 18:00

Bedankt voor de hulp iedereen!
Kees Van Dijke heeft me de gouden tip bezorgd. De terugkoppel elco's van 10µF waren blijkbaar niet meer fris. In mijn Fluke multimeter gaf die van het rechterkanaal maar 700nF aan. Die van het linkerkanaal deed het nog vrij goed, maar ik heb ze beide maar vervangen. De versterking is nu bij beide kanalen gelijk en de muziek klinkt goed. :m:

@Kees Van Dijke
Hoe kwam je op het idee om de terugkoppel elco's te verdenken? Hoe zie jij dat? Of is dat gewoon een kwestie van ervaring? :-)

@ Soundman2
Je hebt gelijk, ik zou beter in DC stand meten, ik ga er op letten in de toekomst. Wat het vastlopen van het driver IC betreft. Het signaal ziet er nu ietsje meer sinusvormig uit aan het IC, maar nog niet 100%.
Aan de uitgang van de luidsprekers is de sinus wel perfect! Hoe dat komt weet ik niet...?

Wat de levering van de "nieuwe" IC betreft. Ik weet natuurlijk niet of deze al kapot was bij levering, of dat ik hem heb kapot gemaakt bij het solderen ofzoiets. Feit is dat hij niet werkt. En er stond inderdaad niet bij dat het om een sloopexemplaar ging.
Inclusief verzendkosten (een envelopje) heb ik het IC 9,60 euro betaald. Geen fortuin, maar ook niet niks voor een student :-D
Zou ik de verkoper erover durven aanspreken?

Nogmaals bedankt heren!

Groetjes,

Nick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks